بوسنی ۰-۲ ایران/ انتقام در سارایوو!

تیم ملی دقایقی پیش موفق شد با دو گل بوسنی را در خاک خود شکست دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین تجربه دراگان اسکوچیچ، توانست بوسنی را از پیش رو بر دارد. ایران که امروز پنجشنبه - ۲۲ آبان ماه - از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سارایوو به مصاف بوسنی رفته بود، با گل‌های کاوه رضایی و مهدی قایدی این تیم اروپایی را در خاک خودش مغلوب کرد.

دوستانه بین‌المللی

دیدار تیم‌های ملی ایران و بوسنی

ورزشگاه: فرهاتوویچ، سارایوو

تماشاگر: -

گل‌ها: کاوه رضایی (دقیقه ۴۶ - از ایران) - مهدی قایدی (دقیقه ۹۰+۲ - از ایران)

اخطار: بنیامین تاتار (دقیقه ۳۳ - از بوسنی) - علی قلی زاده (دقیقه ۷۱ - از ایران) - استیفان لونچار (دقیقه ۷۲ - از بوسنی)

اخراج:

تیم ملی ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، صادق محرمی (دقیقه ۷۶ - سیامک نعمتی)، میلاد محمدی، احمد نورالله‌ی (دقیقه ۸۴- علی کریمی)، احسان حاج‌صفی (دقیقه ۶۲- امید نورافکن)، علی قلی‌زاده (دقیقه ۸۲ - مهدی قایدی)، وحید امیری (دقیقه ۷۶- سعید عزت الهی) و کاوه رضایی (دقیقه ۶۱- کریم انصاری فرد)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

تیم ملی بوسنی: یاسمین بوریچ (دقیقه ۱۶ - بوریک)، عدنان کوواچویچ، سینیشا سانیچانین، یوسیپ چورلوکا، بویان ناستیچ، میرالم پیانیچ، استییِفان لونچار، عمار رحمانوویچ (دقیقه ۸۱ - میلوسوییچ)، بنیامین تاتار، عامر گویاک، عرفان هاجیچ
سرمربی: ووشان بایِویچ

داور: میلووان میلاتسیچ (مونته نگرو)

شرح بازی:

بازیکنان بوسنی کار را بهتر آغاز کردند و در از ناهماهنگی تیم ملی در دقایق ابتدا برای به دست گرفتن توپ و میدان استفاده کردند. در ادامه تیم ملی خودش را پیدا کرده و توانست علاوه بر کنترل بازی، چند صحنه حساس روی دروازه حریف اروپایی خود بیافریند. وحید امیری و کاوه رضایی این فرصت را داشتند که حتی ایران را قبل از دقیقه ۲۰ پیش بیاندازند که با هوشیاری دروازبان بوسنی راه به جایی نبرد.

پس از این دقایق، بازی آرام‌تر شده و بوسنی جلوتر آمد و سعی کرد تا با تکیه بر قدرت بدنی بازیکن‌هایش و پاس‌های عمقی راهی در لایه‌های تدافعی ایران پیدا کند ولی موفق نبودند و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

نیمه دوم را ایران طوفانی شروع کرد و در دقیقه ۴۶ با توپ گیری وحید امیری و پاس دیدنی او، چرخش و شوت زنی کاوه رضایی را در پی داشت تا قفل دروازه بوسنی فرو بریزد. ایران چند دقیقه دیگر نیز روی محوطه بوسنی خیمه زد اما راه به جایی نبرد و بی‌دقتی هافبک‌ها و مهاجمین ایران اجازه گلزنی از تیم ملی را گرفت.

پس از آن بازی برای دقایق طولانی به آرامی دنبال شد و خطاهای پشت سر هم بوسنیایی‌ها روند مسابقه را به کندی کشاند. با این حال در اواخر مسابقه با تعویض‌های اسکوچیچ دوباره خط آتش تیم ملی روشن شد و در دقیقه ۹۲ قایدی توانست دومین تیر را به قلب بوسنی شلیک کند تا ایران با اختلاف دو گل به پیروزی برسد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۴۶- کاوه رضایی) - وحید امیری توپ را از مدافع بوسنی گرفت و توپ را به کاوه رضایی رساند که او نیز به چرخ و شوتی زمینی توپ را به تور دروازه چسباند.

۲-۰ (دقیقه ۹۰+۲- مهدی قایدی) - پاس بلند عزت الهی که چند دقیقه‌ای بود به زمین آمده بود، قایدی دیگر تعویضی اسکوچیچ را صاحب توپ کرد تا او نیز با والی دیدنی دومین گل را وارد دروازه بوسنی کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۷- پاس رو به عقب آرام بازیکنان بوسنی را کاوه رضایی تعقیب و صاحب توپ شد اما نتوانست از موقعیت تک به تک استفاده کند.

دقیقه ۱۹- حرکت تکنیکی علی قلی زاده در میانه زمین و ایران را در موقعیت ضد حمله قرار داد و پاس رو به جلو او را وحید امیری قطع کرده اما توپ از پایش فاصله گرفت و دروازبان بوسنی آن را در اختیار گرفت که مصدومیت و تعویض اجباری این دروازبان بوسنیایی را به همراه داشت.

دقیقه ۶۸- شوت سرکش بازیکن بوسنی از پشت هجده قدم با فاصله اندک از کنار دروازه عابد زاده به بیرون رفت.

بهترین بازیکن:

علی قلی زاده - این بازیکن با هوش بالا و شناخت خوبی که هم تیمی‌اش در شارولوا یعنی کاوه رضایی داشت، توانست با خلاقیت زیاد بارها توپ را از میانه زمین به حمله ببرد و نبض فاز هجومی ایران را کنترل کند.

کد خبر 455077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.