افتتاح ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰

وزیر بهداشت از افتتاح ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در راستای پویش ره سلامت خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، سعید نمکی در دهمین آئین پویش ره سلامت که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه ما یکی از طوفاتی‌ترین سال‌های صدساله اخیر را در رابطه با مدیریت بیماری کووید ۱۹ طی می‌کنیم، اظهار کرد: همکاران من در سراسر کشور سخت‌ترین ایام را برای مدیریت این بیماری می‌گذرانند اما خوشبختانه اتفاقات بزرگی در زیرساخت‌های نظام سلامت همگام با مدیریت این بیماری در دولت حضرتعالی در حال رقم خوردن است.

وی با تاکید بر افتتاح ۶۶ پروژه بزرگ و کوچک درمانی در کشو، تصریح اظهار کرد: مجموعه تصویربرداری بسیار پیشرفته برای عروق کوچک مغز و قلب که در تهران هم چنین مرکزی را نداریم و در کشور بی نظیر است، افتتاح شد.

نمکی ادامه داد: در راستای پویش ره سلامت تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ که هفته سلامت است ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی افتتاح خواهیم کرد که همه این موارد از درخشان‌ترین اوراق در کارنامه نظام سلامت کشور خواهد بود.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی علاوه بر صدها مرکز بهداشتی، خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت و مراکز آموزشی، اظهار کرد: راه اندازی این تعداد تخت در مشهد مقدس، زرند کرمان و قم رکورد تاریخی در دولت حضرتعالی، قبل و بعد از انقلاب خواهد بود.

وی تصریح کرد: تردید ندارم به لطف خدا و حمایت‌های بی‌بدلیل حضرتعالی و همیاری عزیزان در دولت، دولت شما با زرین‌ترین اوراق با مساعدت به زیرساخت‌های سلامت بسته خواهد شد.

نمکی با بیان اینکه امیدوارم در اردیبهشت ۱۴۰۰ این کارنامه را تقدیم ملت ایران کنیم که در تاریخ کشورمان جاودانه خواهد بود، به بازسازی مراکز درمانی مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره و بیان کرد: تمام مراکز درمانی کرمانشاه را بازسازی کردیم و زیباترین مراکز بهداشتی و درمانی را ساختیم. در این بین بازسازی یک بیمارستان انجام نشد چراکه قرار بود با مشارکت بانک‌ها انجام شود که هنوز به سرانجام نرسیده است.

وزیر بهداشت، گفت: ضریب تخت در استان‌های مرزی یکی از مطلوب‌ترین شرایط را دارد و خوشبختانه کمبود جدی وجود ندارد. ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز برای استان کرمانشاه ارسال شده است و شهرستان‌های صحنه و سنقر کلیایی هم مشکلاتی دارند که طی این هفته رفع می‌شوند.

کد خبر 455045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.