کاشت ۱۲۰ هزار بوته گل پاییزی، زیبایی پارک‌های ارومیه را دوچندان کرد

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با بیان اینکه نشاط‌آفرینی شهروندان مهمترین هدف کاشت گل‌های مختلف با رنگ‌های متنوع در سطح شهر است، گفت: همزمان با فصل پاییز امسال، ۱۲۰ هزار بوته گل پاییزی در رنگ‌های گوناگون در پارک‌های سطح شهر کاشته شده‌است.

به گزارش ایمنا، علی شایگان اظهار کرد: این تعداد بوته گل که شامل داوودی و کلم زینتی است، توسط واحد تولیدات سازمان تولید و با هدف ایجاد محیط دلپذیر در فصل پاییز و نشاط و شادابی در شهروندان برای کاشت در بوستان‌ها، میادین و بلوارهای اصلی شهر توزیع شده‌است.

وی افزود: گل داوودی از جمله گل‌های پاییزه است و شروع کاشت آن از اول مهرماه آغاز می‌شود که در صدد هستیم با استفاده از این گل، زیبایی‌های شهر ارومیه را دوچندان کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه ادامه داد: این گل مقاومت و سازگاری خوبی در شرایط آب و هوایی شهر ارومیه در فصل پاییز دارد.

وی گفت: گل‌های کاشته شده در پارک‌ها و فضای سبز شهر ارومیه متناسب با شروع هر فصل تغییر می‌کند و تولید گل‌های مناسب با هر فصل در دستور کار سازمان قرار دارد.

شایگان با بیان اینکه از کل گل‌های پارک‌های شهر در ارومیه یکصد هزار بوته مربوط به گل داوودی و ۲۰ هزار بوته نیز مربوط به کلم زینتی است، گفت: شهر ارومیه در چند سال اخیر میزبان جشنواره‌های گل بوده و میلیون‌ها بوته گل در سال‌های اخیر در این شهر کاشته شده و بهبود فضای شهری را به دنبال داشته‌است.

وی ادامه داد: در شهر ارومیه بوستانی با هزاران بوته گل نیز به نام گوللرباغی نامگذاری شده که در ایام تابستان هر روز میزبان گردشگران و شهروندان زیادی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 455030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.