بازنگری و تدوین شرح وظایف برای شهرداری مشهد پس از گذشت ۱۰ سال

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: پیرو ابلاغ ساختار توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، پس از گذشت ۱۰ سال از ساختار قبلی شهرداری مشهد، شرح وظایف طبق ضوابط تشکیلاتی برای ستاد و مناطق بازنگری و تدوین شد.

به گزارش ایمنا، هدی پیروی در خصوص کتاب «شرح وظایف پست‌های شهرداری مشهد (ستاد و مناطق) مصوب سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور»، اظهار کرد: با توجه به تأثیر عمیق و محوری ساختارهای تشکیلاتی به عنوان یکی از زیر ساخت‌های مهم و حیاتی بهره‌وری و تعالی سازمانی، شهرداری مشهد با بررسی تغییرات به وجود آمده ناشی از پیاده سازی ساختار جدید، متناسب با نیازهای کنونی سازمان‌های خدمات محور در نظر داشت تا نسبت به تدوین و بروز رسانی شرح وظایف واحدها و پست‌های سازمانی، با هدف ارتقا یکپارچگی، انسجام و شفافیت مأموریت‌ها، وظایف، خدمات، اقدامات، فعالیت‌ها و گام‌ها در تمامی سطوح سازمانی اقدام کند.

وی افزود: پیرو ابلاغ ساختار توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پس از گذشت ۱۰ سال از ساختار قبلی شهرداری مشهد، شرح وظایف طبق قانون شهرداری‌ها برای ستاد و مناطق بازنگری و تدوین شد. این فرآیند با مشورت حوزه‌های اجرایی و جلسات کارشناسی متعدد انجام و در نهایت شرح وظایف تا سطح کارشناسی برای ۲۵۵۴ پست تدوین شد.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد تصریح کرد: طبق ساختار مصوب سال ۹۷، شرح وظایف ستاد در سطوح معاونت، دفتر_ اداره کل، اداره_ گروه، امور و کارشناس تنظیم شده است. همچنین در مناطق شرح وظایف در سطوح مدیر منطقه، معاون، رئیس اداره و کارشناس تهیه و تنظیم شده است.

پیروی در خصوص تألیف کتاب «شرح وظایف پست‌های شهرداری مشهد (ستاد و مناطق) مصوب سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور» گفت: اصلاح و به روز رسانی وظایف واحدها با توجه به مستندات موجود و تغییر ساختار و به تبع آن تغییر شرح وظایف برخی حوزه‌ها، تکمیل فرآیند طراحی تشکیلات تفصیلی شهرداری از طریق تعیین شرح وظایف پست‌های سازمانی و آگاه کردن مستخدمین از حدود وظایف و مسئولیت‌های محوله در پست یا شغل مورد تصدی از جمله اهداف تدوین این کتاب است.

کد خبر 455018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.