فشار حداکثری تمام شده است/افتتاح ۱۵۵۰ پروژه آموزشی بیانگر اهتمام ویژه به آموزش و پرورش است

رئیس جمهور گفت: امروز همه نشانه‌ها در دنیا از آمریکا گرفته تا دیگر کشورها حاکی از این است که فشار حداکثری جواب نداده و دوران پایانی خود را طی می‌کند و ملت ایران نتیجه مقاومت و ایستادگی خود را خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه و در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور و ۳ طرح درمانی در شهرهای کرمان، قم و مشهد، با قدردانی از نقش بزرگ معلمان در آموزش فرزندان کشور گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش فراوانی برای ترمیم حقوق فرهنگیان و همسان سازی حقوق بازنشستگان و از جمله فرهنگیان بازنشسته انجام شده و اینکه حقوق معلمان در این هفت سال ۴ برابر شده نشان می‌دهد ما به این مساله واقفیم که آموزش و پرورش خیلی برای کشور است.

وی در عین حال تصریح کرد که معلمین عزیز ما همیشه نه برای پول و رفاه بلکه برای کشور و تربیت فرزندان این مرز و بوم با عشق و علاقه کار کرده‌اند و این قابل تقدیر است.

رئیس جمهور افزود: اینکه مدرسه خشتی و گلی تمام شده است و وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد دولت روزانه حدود ۸.۵ میلیارد تومان برای امور زیربنایی و توسعه و تکمیل حوزه آموزش هزینه می‌کند بدان معناست که دولت اهمیت خاصی را برای آموزش و پرورش قائل است.

روحانی با اشاره به افزایش شمار مراکز رفاهی آموزش و پرورش از ۱۸۰ مرکز به ۴۰۴ مرکز رفاهی طی هفت سال گذشته، گفت: این افزایش بیش از ۲ برابری مراکز رفاهی نشان دهنده توجه ویژه دولت به روحیه و نشاط عزیزان در آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر اهمیت عدالت در آموزش و پرورش برای همه مردم کشور گفت: در سراسر کشور اعم از روستایی، شهری، اقوام مختلف، پسر و دختر، همه باید از آموزش یکسان عمومی و مجانی استفاده کنند و این وظیفه دولت نسبت به بحث آموزش است.

رئیس جمهور به نقش مهم آموزش و پرورش در ایجاد وحدت فرهنگی و فرهنگ یکپارچه در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش عمومی در کشور نبود و فرزندان ما در شهرها و روستاها و اقوام مختلف زندگی خودشان را شروع می‌کردند و پرورش پیدا می‌کردند، وحدت فرهنگی چه از لحاظ فرهنگی دینی و چه از لحاظ فرهنگ ملی نداشتیم.

روحانی گفت: آن کسانی که این وحدت فرهنگی را به وجود می‌آورند معلمین عزیز و مدارس ما هستند و این برای وحدت و انسجام و امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه بر تلاش دولت برای تبدیل مدارس از حافظه محور به پژوهش محور تاکید کرد و افزود: از اول دولت بر این موضوع اهتمام می‌ورزیدم و امروز شاهد ایجاد این تحول در مدارس هستیم که باید این روند تداوم یابد.

رئیس جمهور همچنین با تشکر از مسؤولان آموزش و پرورش گفت: هر خدمتی که به فرهنگیان کشور انجام شود خدمت به رشد علم و همچنین فرهنگ در جامعه به شمار می‌رود که بسیار حائز اهمیت است.

روحانی در ادامه با بیان اینکه باید سواد دیجیتالی را به بچه‌ها در مدارس یاد دهیم، گفت: با یک امکانات دیجیتالی خیلی آسان در کنار فرزندان عزیز، معلم به راحتی می‌تواند آنها را راهنمایی کند که چگونه درباره موضوع خاصی بررسی و تحقیق کنند و این تحول هم تحول بسیار مهمی است که در آموزش و پرورش ان‌شاء الله باید شاهدش باشیم.

وی با بیان اینکه افتتاح مراکز رفاهی، نمادین است، اما برای روحیه کارکنان و معلمان آموزش و پرورش حائز اهمیت است، افزود: این اقدامات به این معنا است که دولت از همه توان و امکان خود برای رفاه معلمان و مسؤولان آموزش پرورش استفاده می‌کند، این فضاها می‌تواند به رشد همفکری و هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای توسعه این حوزه کمک کند.

رئیس جمهور افزود: امروز حرکت بسیار خوبی برای افتتاح یک هزار و ۵۵۰ طرح آموزشی و تربیتی در سراسر کشور انجام شد که امیدواریم برای همه ملت و فرهنگیان مبارک باشد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح طرح‌های حوزه بهداشت و درمان، اقدامات دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه سلامت را جز افتخارات این دولت عنوان کرد و گفت: تحول در حوزه سلامت در سراسر کشور از تجهیزات بیمارستانی گرفته تا تأمین کادر درمانی متخصص و دسترسی آسان‌تر مردم به پزشک متخصص در نقاط مختلف کشور با هزینه کمتر، از افتخارات بزرگ این دولت است.

وی خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت در سال ۹۳ توسط این دولت آغاز شد و تا امروز که ۸۱۳ تخت بیمارستانی در ۳ استان کشور به بهره‌برداری رسید، رقم تخت‌های بیمارستانی اضافه شده در کشور در این دولت به بیش از ۲ برابر تخت‌های بیمارستانی تاریخ این کشور بوده که یک کار عظیم و بی‌نظیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه البته اگر هر چقدر تخت بیمارستانی و تجهیزات درمانی داشته باشیم تا پزشک عاشق دلسوز و متخصص علاقمند به مردم و کشور نباشد، ما به نتیجه نخواهیم رسید، اظهار کرد: از همه پزشکان عزیز و کادر درمان بیمارستان‌ها که برای سلامت مردم و درمان بیماران بویژه در این ایام سخت شیوع کرونا، تلاش کردند تشکر ویژه دارم.

روحانی افزود: با بهره‌مندی از پزشکان و متخصصان دلسوز و متعهد در کشور امروز جز کشورهای پیشرفته جهان در دانش و تخصص پزشکی هستیم و بسیاری از بیماران از کشورهای مختلف دنیا بخاطر اعتماد به دانش و تخصص پزشکان ایرانی برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند.

وی بار دیگر با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، توسط مدیران بهداشت و درمان کشور، همچنین کادر درمان و پرستاری مراکز درمانی برای درمان بیماران، خاطرنشان کرد: رقم بالای بهبودیافتگان بیماری عالم‌گیر کووید ۱۹ در کشور در سایه ایثار و تلاش کادر درمانی بوده است و به همین خاطر در مقابل آنها تواضع می‌کنیم و قدردان زحمات‌شان هستیم.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با کمک و یاری همدیگر از این بیماری عالم‌گیر کووید ۱۹ نیز عبور خواهیم کرد و در کنار آن با هدایت و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش همه دستگاه‌ها، از شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی دشمنان نیز عبور می‌کنیم.

روحانی در پایان سخنان خود، اظهار کرد: امروز همه نشانه‌ها در دنیا از آمریکا گرفته تا دیگر کشورها حاکی از این است که فشار حداکثری جواب نداده و دوران پایانی خود را طی می‌کند و ملت ایران نتیجه مقاومت و ایستادگی خود را خواهد گرفت.

کد خبر 455010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.