بازآفرینی شهری در ایرلند با تخصیص بودجه جدید

صندوق توسعه بازآفرینی شهری و سازمان حمل و نقل ملی با کمک هم مبلغی ۱۱۰ میلیون یورویی برای توسعه دوباره اسکله‌های شمالی واترفورد، بزرگترین منطقه آبگیر در ایرلند شمالی، در اختیار دولت آن قرار داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد واترفورد قصد دارند از بودجه‌ای که صندوق توسعه بازآفرینی شهری و سازمان حمل و نقل ملی در اختیار آنان قرار داده‌اند، برای تکمیل پل حمل و نقل پایدار، زیرساخت‌های دسترسی مرکز شهر و مرکز حمل و نقل شهر بهره گیرند. علاوه بر این، بخشی از بودجه فوق قرار است در اختیار اعضا شورای شهر قرار گیرد و این افراد در نظر دارند بودجه تخصیص یافته را برای امور زیرساختی شهر مصرف کنند. شهردار واترفورد امضای قرارداد دریافت بودجه ۱۱۰ میلیون یورویی را اتفاقی بزرگ در تاریخ شهر به شمار آورد چرا که با این بودجه می‌تواند بسیاری از پروژه‌ای ناتمام شهری را تکمیل کند.

بدیهی است که واترفورد یکی از قطب‌های مهم اقتصادی ایرلند شمالی به شمار می‌رود که بهبود زیرساخت‌های آن می‌تواند نقش بزرگی در بهبود شرایط اقتصادی پساکرونا نیز ایفا کند. به همین دلیل، از همان ابتدای ظهور بیماری کووید -۱۹، شهردار با همکاری اعضای شورای شهر و سایر مقامات ارشد در تلاش بوده است بودجه لازم را برای تکمیل پروژه‌های ناتمام فراهم آورد که در نهایت، رسیدن به این هدف از طریق امضا قراردادی با صندوق توسعه بازآفرینی شهری و سازمان حمل و نقل ملی امکان‌پذیر شد.

پروژه اسکله‌های شمالی شهر بزرگ‌ترین توسعه تجاری واترفورد به شمار می‌رود که پیش‌بینی شده است در صورت تکمیل، نرخ رشد اقتصادی شهر را به میزان هفت درصد و اقتصاد شرق کشور را ۵. ۱ درصد افزایش دهد. مدیر اجرایی شهر واترفورد در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که اعضای شورای کیلکنی، شهری در جنوب شرقی ایرلند، مجری شبکه ملی راه آهن کشور و مدیر توسعه املاک و مستغلات Falcon نیز قرار است تا به پایان رسیدن پروژه‌های اسکله‌های واترفورد، مقامات این شهر را یاری کنند. در اجرای این پروژه‌ها تمام جوانب اقتصادی و زیست محیطی در نظر گرفته شده و قرار است مسیری سبز اسکله‌های شمالی را به مرکز شهر متصل کند. این کار به افزایش پویایی مردم نیز کمک خواهد کرد و همین امر رونق اقتصادی را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 454995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.