ساسانی: هر تصمیمی برای حوضه زاینده‌رود منوط به میزان بارش‌ها است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره وضعیت حوضه زاینده رود، گفت: امسال مهر و آبان بی‌سابقه‌ای به لحاظ خشکسالی داشتیم و هرگونه تصمیم در حوضه زاینده رود منوط به میزان بارش‌ها در این حوضه است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سامانه ۳۸۴۸ ثبت تخلفات آب از فروردین ماه امسال برای دریافت گزارشات مردمی راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری یک هزار و ۳۷۹ مورد تخلفات بخش آب از طریق سامانه ۳۸۴۸ به یگان حفاظت منابع آب استان اصفهان اعلام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور در ۲۴۸ مأموریت یگان حفاظت، ۱۵ دستگاه حفاری و ۱۲۴ کمپرسور، پیکور و متعلقات آن، تعداد ۷۱ وینچ و بالابر و ۱۷ کف‌کش و مقداری سیم خاردار توقیف شده است.

ساسانی با تاکید بر پیگیری جدی تخلفات بخش آب، به صدور ۵۱۸ اخطاریه برای متخلفان در شش ماهه ابتدایی امسال اشاره کرد و افزود: ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه بیشترین تخلفات مربوط به حفر چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های فریدن، اصفهان، فلاورجان و خمینی‌شهر است، خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق سامانه ۳۸۴۸ در طول شبانه‌روز تماس بگیرند و گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی و کف‌شکنی غیرمجاز چاه، بهره‌برداری از چاه‌های فاقد پروانه و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها را اعلام کنند.

ساسانی اضافه کرد: حدود ۱۲۰ نفر در قالب گروه‌های گشت و بازرسی در یگان حفاظت منابع آب استان به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره وضعیت حوضه زاینده‌رود، گفت: امسال مهر و آبان بی‌سابقه‌ای به لحاظ خشکسالی داشتیم و هر تصمیمی برای توزیع آب در حوضه زاینده‌رود منوط به میزان بارش‌ها در این حوضه است.

کد خبر 454980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.