دوری از مسائل جناحی جزء ویژگی‌های شخصیتی استاد جدیدی بود

فرزند استاد رضا جدیدی، گفت: علاقمندی ایشان به مباحث دینی، شناخت قرآن، مسائل ملی و ایران دوستی بود و این ویژگی و خدمت به مردم را به دیگران هم منتقل می‌کردند و دوری از مسائل جناحی از ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود و در طول زندگی همواره تلاش می‌کردند همیشه حق را بگویند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناطق جدیدی فرزند مرحوم استاد رضا جدیدی (دبیر سابق ستاد اقامه نماز استان اصفهان)، شامگاه امشب (چهارشنبه) در برنامه تلویزیونی هشت بهشت شبکه اصفهان به پاس نکوداشت استاد رضا جدیدی در خصوص شخصیت این استاد، اظهار کرد: شاخص‌ترین ویژگی این استاد بزرگ معلمی و عشق به تمام معنای معلمی بود که همه وجود ایشان را پر کرده بود و از آموزش دادن، آموزش دیدن و یادگیری غافل نبودند.

وی با بیان اینکه استاد جدیدی از دوران کودکی و تا سه سال اخیر که دوران بیماری را سپری کردند هرگز مطالعه کردن را ترک نکردند، افزود: همیشه در جمع‌های خانوادگی تاکید داشتند که کتاب هدیه داده شود و به جای تفریحات دیگر شعر حافظ و شاهنامه خوانده شود و این رفتاری بود که بر روی همه اعضای خانواده نیز اثر مثبتی را به دنبال داشت.

وی تاکید کرد: در واقع خانواده و فرزندان این استاد هم افتخار معلمی را داشتند و همه خواهر و برادرهایم در فضای ادبی و تحصیلات بودند چرا که این روند مورد نظر ایشان هم بود.

جدیدی، خاطرنشان کرد: دو کتاب واقف راز و از غدیر تا عاشورا حاصل تلاش‌های ایشان در دو سال اخیر است و کتاب‌های دیگری از وی در سال‌های قبل منتشر شدند. کتاب واقف راز خاطرات و تجربیات ۲۴ بار مشرف شدن وی به حج بود از سفر حج واجب و و برخی از سفرهایی عمره که به صورت آزاد رفتند و خاطرات مفیدی در این کتاب حک و به یادگار مانده است.

وی با تاکید بر اینکه کتاب از غدیر تا عاشورا در حوزه مورد علاقه وی بود، تصریح کرد: در جلسات و سخنرانی‌ها در زمینه تاریخ اسلام از حادثه غدیر تا عاشورا را با استناد به منابع تاریخی به نقد کشیدند و شاگردی استادان بزرگی مانند سید جعفر شهیدی را داشتند و مجموعه تجربیات و سخنرانی‌ها را هم در این کتاب داشتند.

جدیدی خاطرنشان کرد: علاقمندی ایشان به مباحث دینی، شناخت قرآن، مسائل ملی و ایران دوستی بود و این ویژگی و خدمت به مردم را به دیگران هم منتقل می‌کردند و دوری از مسائل جناحی از ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود و در طول زندگی همواره تلاش می‌کردند همیشه حق را بگویند.

به گزارش ایمنا، مرحوم حاج رضا جدیدی دبیر سابق ستاد اقامه نماز استان اصفهان هفته گذشته پس از یک دوره بیماری در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 454955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.