جزئیات فعالیت اصناف، اتوبوسرانی و مترو در محدودیت‌های کرونایی

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان گفت: ساعت کار خطوط اتوبوسرانی در کلانشهر اصفهان و ۱۱ شهر اعلام شده دارای محدودیت‌ها در استان (شهرهای کاشان، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، لنجان، مبارکه، شهرضا، فلاورجان، سمیرم و اردستان) از فردا تا ساعت ۲۰ شب و ساعت کار متروی اصفهان هم تا ساعت ۱۹ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی شبکه اصفهان در خصوص محدودیت‌های جدید مشاغل، اظهار کرد: با توجه به اینکه ساعات کار مفید ۸ ساعت است گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ ساعت شروع به کارشان از ساعت ۹ صبح است و تا ساعت ۱۸ عصر اگر به صورت پیوسته فعالیت کنند با یک ساعت استراحت برای وقت ناهار و نماز عملاً ۸ ساعت کار مفید را خواهند داشت.

وی افزود: نکته مهمی که اثرگذار خواهد بود این است که با این تصمیم ما حذف سفرهایی را خواهیم داشت که قبلاً در دو مقطع صبح و بعدازظهر انجام می‌شد و حذف این سفرها باعث کم شدن تردد و کاهش تماس‌ها خواهد بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: امیدواریم همان طور که مردم و اصناف تا به حال همکاری کردند این همکاری بتواند ادامه داشته باشد تا بتوانیم شیب بیماری کرونا را به سمت نزولی هدایت کنیم.

وی در خصوص ساعات فعالیت اتوبوس‌ها و متروی اصفهان در ایام محدودیت‌ها، اظهار کرد: ساعت کار خطوط اتوبوسرانی در کلانشهر اصفهان و ۱۱ شهر اعلام شده دارای محدودیت‌ها در استان (شهرهای کاشان، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، لنجان، مبارکه، شهرضا، فلاورجان، سمیرم و اردستان) از فردا تا ساعت ۲۰ شب و ساعت کار متروی اصفهان هم تا ساعت ۱۹ خواهد بود که لازم است شهروندان عزیز هماهنگی لازم را در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشند.

به گزارش ایمنا، محدودیت فعالیت مشاغل به جز گروه یک از ساعت ۱۸ اعمال می‌شود یعنی از ساعت ۶ عصر همه فعالان گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل شده و تنها گروه‌های تأمین کننده مایحتاج عمومی مردم و مراکز بهداشت و درمان و داروخانه‌ها فعال هستند.

گروه شغلی شماره دو: شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، موارد فروش مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلای‌ها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره سه: شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش فعالیت حمل ونقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره چهار: شامل برگزاری انواع مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

کد خبر 454950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.