تشدید محدودیت‌های کرونایی در هلند

اگرچه مقامات رسمی هلند با انجام اقداماتی کنترل شیوع ویروس کرونا را تا حدودی در دست گرفته‌اند، با این حال از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌تری به مدت دو هفته خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مارک روته نخست‌وزیر و هوگو د یونگه وزیر بهداشت هلند در یک کنفرانس مطبوعاتی که در نوامبر برگزار شد از تصمیمات جدید خود برای اعمال مقررات بیشتر برای نابودی کامل ویروس کرونا خبر دادند. گزارشات روزانه از آمار ابتلا به ویروس کرونا حاکی از کاهش میزان انتشار بیماری است که از ۴. ۱۸ درصد به ۶. ۱۶ درصد رسیده و از سوی دیگر نشان می‌دهد که تعداد بیماران کرونایی با وضعیت وخیم نیز رو به کاهش نهاده است.

با وجود این، مقامات رسمی به کاهش شیوع بیماری کووید -۱۹ اکتفا نکرده‌اند چرا که همچنان از هر ۶ تست کرونا، یک مورد مثبت اعلام می‌شود. به همین دلیل از نظر مقامات اعمال مقررات سختگیرانه‌تر برای به صفر رساندن شیوع ویروس کرونا امری ضروری است. پیش از این نیز یعنی از سیزدهم ماه اکتبر، کشور در وضعیت قرنطینه نسبی بوده و همین امر نمودار ابتلا به ویروس کرونا را هموار کرده است.

در راستای مقررات جدید، گردهمایی مردم از خانواده‌های مختلف در فضاهای داخلی و بیرونی به دو نفر کاهش می‌یابد و مردم نیز اجازه دعوت کردن بیش از دو نفر به منازل خود را نخواهند داشت. علاوه بر این استفاده از ماسک برای افراد بالای ۱۳ سال در تمام مکان‌های عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی ضروری خواهد بود و کسانی که این قانون را نقض کنند با پیگرد مأموران امنیتی مواجه خواهند شد. همچنین نمایشگاه‌ها و مکان‌هایی نظیر مراکز فرهنگی، پارک‌ها، استخرها و تفریحگاه‌هایی که تا کنون در حال فعالیت بوده‌اند باید به طور کامل بسته شوند.

فروشگاه‌های خرده فروشی نیز از ساعت هشت شب تعطیل می‌شود اما سوپرمارکت‌ها می‌توانند در این ساعت فعالیت خود را ادامه دهند. مقامات رسمی هلند از پایان مقررات فوق در نوزدهم نوامبر خبر داده و گفته‌اند پس از این تاریخ کشور به وضعیت نیمه‌قرنطینه بازمی‌گردد که این قرنطینه‌ها هم در صورت بهبودی وضعیت در اواسط ماه دسامبر پایان خواهد یافت.

کد خبر 454932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.