اجرای ۸۵ طرح در ۵۰ روستای عشایری اصفهان

رئیس سازمان بسیج عشایر استان اصفهان گفت: اجرای ۸۵ طرح در ۵۰ روستای عشایری از جمله ساخت و تعمیر مدارس، مساجد، شبکه آبرسانی و امثال آن با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، تهیه ۲ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی به ارزش ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از جمله اقدامات سازمان بسیج عشایر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بشیر کیانی نژاد، صبح امروز_ چهارشنبه، ٢١ آبانماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت سالروز ۲۵ آبان، اظهار کرد: سازمان بسیج عشایر استان اصفهان تلاش دارد شاخص‌های توسعه انسانی مانند آموزش و پرورش و ایستگاه‌های بهداشت را در مناطق عشایری افزایش دهد؛ زیرا در حاضر این شاخص در جامعه شهری ۹۰ درصد و در جامعه روستایی ۸۵ درصد بوده، اما در جامعه عشایری ۵۲ درصد است. در همین راستا این سازمان خدماتی اعم از کلاس‌های آموزشی محرومیت‌زدایی، فرهنگی و اقتصادی را به جامعه عشایری ارائه می‌دهد.

وی افزود: سازمان بسیج عشایر اصفهان تلاش دارد دانش آموزان نخبه را در بین عشایر شناسایی کرده و برای رفع مشکلات تحصیل دانش‌آموزان تلاش کند. همچنین این سازمان کتاب‌های درسی، کمک آموزشی و علمی را برای دانش‌آموزان عشایری فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج عشایر استان اصفهان گفت: متأسفانه جامعه عشایر اصفهان مشکلات بهداشتی و درمانی زیادی دارند و به همین دلیل راه‌اندازی خانه‌های بهداشت سیار در دستور کار بسیج عشایر قرار گرفت. اجرای ۸۵ طرح در ۵۰ روستای عشایری از جمله ساخت و تعمیر مدارس، مساجد، شبکه آبرسانی و امثال آن با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، تهیه ۲ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی به ارزش ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و توزیع ۲۰ هزار بسته محصولات بهداشتی در ایام کرونا از جمله اقدامات سازمان بسیج عشایر اصفهان در بخش محرومیت‌زدایی است.

کیانی نژاد ادامه داد: شعار سازمان بسیج عشایری این است که به ازای هر ۲۰۰ شهید عشایر، ۲۰۰ پروژه محرومیت زدایی برای عشایر اجرا کند. مطالعات ابتدایی احداث ۹ کیلومتر راه ایل‌رو از چشمه لنگان تا دهستان در منطقه پشت کوه انجام شده و با احداث این راه زمان ۴.۵ ساعته آن به یک ساعت کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج عشایر در حوزه فرهنگی نیز به صورت سالانه جشنواره‌های بومی و محلی متناسب با سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار می‌کند که مورد استقبال عشایر بوده است.

رئیس سازمان بسیج عشایر اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه‌های امنیتی با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان بسیجی عشایر تلاش می‌کنیم در مقابله با سرقت در فصل کوچ در سطح حوزه استحفاظی استان، اقدامات مناسب صورت گیرد.

کد خبر 454913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.