تکمیل مجموعه پل‌های شهید سلیمانی تا پایان سال/تعاونی مسکن کارکنان شهرداری فعال می‌شود

شهردار اصفهان از بهره برداری از مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در این پروژه که بزرگترین پل اصفهان محسوب می‌شود تاکنون هشت هزار تن میلگرد و ۱۶۲ هزار مترمکعب بتن به کار رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز چهارشنبه_ ۲۱ آبان‌ماه_ در دومین نشست فصلی مدیران شهرداری با بیان اینکه شهرداری باید به کانون عشق به خدمت برای مردم تبدیل شود، اظهار کرد: کار شهرداری در هر شبانه روز باید رفع مشکلات مردم باشد. کاهش رنج مردم نشانه عشق و علاقه به کار است و باید موانع را رفع تا امور مردم تسهیل شود.

خدمت به مردم ارزشمندترین عمل نزد خداوند است

شهردار اصفهان با بیان اینکه خدمت به مردم ارزشمندترین عمل نزد خداوند است، تصریح کرد: مدیران شهری در جایگاهی هستند که می‌توانند مشکلات زیادی از مردم رفع کنند، بنابراین باید کام مردم را شیرین کرد و لبخند را بر لب‌های آنها نشاند.

وی تأکید کرد: اگر بتوانیم آنگونه که در سه سال گذشته تلاش کردیم، فعالیت‌های خود را ادامه دهیم و هدفی جز خدمت به مردم نداشته باشیم بی شک آیندگان نیز به نیکی از ما یاد می‌کنند.

نوروزی با بیان اینکه در شهرداری مدیران، پارکبانان، رانندگان اتوبوس، کارگران و کارمندان باید با خلوص نیت به مردم خدمت کنند، گفت: وحدت، یکدلی، همراهی و انسجام ارکان خدمت‌رسانی مطلوب در شهرداری است؛ در هر فصل در جلسات «نشست فصلی مدیران» گرد هم می‌آییم تا گام‌های موثرتری در راستای خدمت به مردم برداریم.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی نامناسب است، مدیران نباید نسبت به امور بی‌تفاوت باشند.

خدمت در شهرداری محدود به ساعت اداری نیست

شهردار اصفهان با بیان اینکه کار در شهرداری باید منجر به ارائه خدمات عمومی مستمر و دائمی شود، گفت: مدیران شهرداری باید در هر شرایطی انضباط کاری داشته باشند و خدمت گذاری نباید محدود به ساعت اداری باشد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت خطرناک ایجاد شده در نتیجه شیوع ویروس کرونا در شهر اصفهان، گفت: متأسفانه آمار فوتی‌ها و بیماران بستری در بیمارستان افزایش چشمگیری یافته است و شماری از کارکنان شهرداری نیز گرفتار این ویروس شدند.

شهردار اصفهان با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر و برنامه‌های چند ماه آینده شهرداری، اظهار کرد: خوشبختانه همچون سه سال گذشته شهرداری اصفهان به لحاظ درآمدی از سایر کلانشهرهای کشور پیشی گرفته است از این رو از تمام افرادی که با همت والای خود این شرایط را به وجود آوردند، قدردانی می‌کنم و معتقدم این اتفاقات خوشایند مرهون تلاش تمام مدیران شهرداری است.

رشد ۲۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی

نوروزی با اشاره به رشد ساخت و سازها در شهر اصفهان، عنوان کرد: طبق آمار سال جاری صدور پروانه ساختمانی ۲۰ درصد و متراژ پروانه‌های صادر شده ۲۲ درصد افزایش داشته که نشان‌دهنده ارائه خدمات بیشتر به مردم و همچنین درآمد مطلوب شهرداری است.

وی با اشاره به رویدادهای حوزه حمل و نقل در کلانشهر اصفهان، تصریح کرد: در جلسه اخیر خود با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون امور استخدامی، وزیر صمت و معاونان بانک مرکزی تنها شهرداری اصفهان در شرایط سخت اقتصادی سال گذشته موفق به خرید یکصد دستگاه اتوبوس نو شد که در حال حاضر ۸۰ دستگاه آن‌ها وارد شهر شده و ۲۰ دستگاه نیز به زودی به چرخه ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با اتخاذ تدابیر مختلف، ۷۳۰ میلیارد اوراق مشارکت که تضمین ۳۰۰ میلیارد آن بر عهده شهرداری است دریافت کردیم و این موضوع نشان از مدیریت خوب امور حمل و نقلی در شهرداری است.

وی افزود: در جلسه دو روز گذشته تصمیمات خوبی در حوزه حمل و نقل گرفته شده و بر اساس آن مقرر شد دو هزار دستگاه اتوبوس توسط وزارت صمت برای شهرداری کلانشهرها خریداری و تحویل داده شود.

وی افزود: در گام نخست مجوز برای ورود یک‌هزار دستگاه اتوبوس صادر شده است؛ البته بانک مرکزی به این موضوع ایرادهایی وارد کرده است، از جمله اینکه نباید ارز از کشور خارج شود، بنابراین این ایرادات باید رفع شود و با تدابیر پیشنهادی شهرداران مقرر شد راهکارهای لازم مورد بررسی قرار گیرد.

بازسازی اتوبوس‌های شهری

شهردار اصفهان با اشاره به بازسازی اتوبوس‌ها، تصریح کرد: این موضوع نیز در جلسه دو روز پیش مطرح شد و خوشبختانه اصفهان از همه جلوتر بود، چراکه به عنوان پایلوت قرارداد بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امضا کرده و مقرر شده برای هر دستگاه اتوبوس ۲۸۰ میلیون تومان توسط دولت پرداخت شود؛ در جلسه به این موضوع اشاره کردم که با ارقامی در این حد، شرکت‌های مربوطه برای بازسازی اتوبوس‌ها در مناقصه‌ها شرکت نمی‌کنند، زیرا در حال حاضر برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی افزود: در جلسه مذکور پیشنهاد دادیم برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود و پس از برگزاری مناقصه، نیمی از مبلغ را دولت پرداخت کند.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه‌های عمرانی این کلانشهر، گفت: پروژه‌های بزرگی همچون ادامه بلوار فرزانگان، پل آفتاب و نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افتتاح شده و در پروژه سالن اجلاس نیز تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

نوروزی تصریح کرد: در حال حاضر هر هفته شش میلیارد تومان در پروژه سالن اجلاس هزینه می‌شود، البته دولت قول داده در قالب اوراق مشارکت ۲۵۰ میلیارد تومان اضافه پرداخت کند تا نیمی از تعهدات آنها نسبت به این پروژه پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات پروژه مجموعه تجاری و سالن اجلاس در حال رفع است و اختلافات مربوط به زمین ساختمان اتاق بازرگانی رفع شده و قراردادی در ارتباط با منطقه دیپلماتیک به زودی منعقد می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا، گفت: این پروژه در حال حاضر تکمیل شده و منتظر فرصتی مناسب برای افتتاح آن هستیم.

نوروزی از بهره برداری از مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی تا قبل از پایان سال جاری خبر داد و گفت: در این پروژه که بزرگترین پل اصفهان محسوب می‌شود تاکنون هشت هزار تن میلگرد و ۱۶۲ هزار مترمکعب بتن به کار رفته است.

وی ادامه داد: برای اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر هفت کیلومتر آزادسازی باید انجام شود که خوشبختانه تاکنون چهار کیلومتر از آزادسازی‌ها انجام شده و یک هزار و ۸۰۰ متر آنکه به صورت مسکونی و تجاری در دو روستا واقع شده است باید آزادسازی شود، در این راستا مذاکرات لازم با استانداری و کمیسیون ماده پنج انجام شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۵.۵ کیلومتر از مسیر پروژه حلقه حفاظتی شهر به اتمام می‌رسد، گفت: از مجموع مسیر ۸۰ کیلومتری حلقه حفاظتی شهر ۶۰ کیلومتر بیابان، ۱۰ کیلومتر اراضی ارتش، ۱۲ کیلومتر از کارخانه قند تا جاده شیراز و ۳۰۰ متر فاصله چوم تا پل اشکاوند در محدوده روشن دشت قرار دارد.

نوروزی با ابراز خرسندی از اینکه پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر یکی پس از دیگری در حال اتمام است، گفت: به زودی کلنگ پروژه تراموا به زمین زده خواهد شد؛ انجام این اقدامات با همراهی شورای اسلامی شهر بوده است، چراکه هیچگاه در اجرای فعالیت‌ها تأخیری ایجاد نشده است.

وی با قدردانی از همکاری اعضای شورای شهر با شهرداری، گفت: باید تحلیلی در ارتباط با مصوبات شورای شهر انجام و مشخص شود کدام یک از مصوبات رأی بالایی داشته، چند مورد تصویب شده و چه تعدادی قابل قبول واقع نشده است؛ این اقدام یک کار پژوهشی خوب خواهد بود تا مردم به وحدت و انسجام مدیریت شهری پی ببرند.

شهردار اصفهان خطاب به مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری اظهار کرد: سیاست شهرداری از مهر تا اسفندماه مبنی بر تحول در داخل شهر و در حوزه‌های کوچک‌تر است؛ البته این اقدامات در تعدادی از مناطق شهرداری آغاز شده است.

نوروزی با اشاره به اجرای برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» در شهر، گفت: با اجرای این برنامه ثمره خدمات شهرداری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد؛ توسعه بهره‌وری و مشارکت مردمی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ایجاد شبکه دوچرخه سواری در شهر خاطرنشان کرد: به منظور کاهش آلایندگی شهر و تأمین امنیت در رفت و آمد مردم، ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر ایجاد خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: در این شهر یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر خیابان اصلی و فرعی وجود دارد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد می‌شود، البته مدیران نباید در مناطقی که مقرر شده در آنها مسیر دوچرخه ایجاد شود منتظر ابلاغ دستورالعمل باشند بلکه باید هماهنگی لازم را با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری انجام و اقدامات اجرایی را آغاز کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: پنج کیلومتر رینگ جنوب سپاهان‌شهر همزمان با احداث پیست دوچرخه سواری به زودی کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به تصویب طرح پل فردوسی گفت: بر اساس طرح تصویب شده برای این پل مسیر پیاده‌روهای خوبی احداث می‌شود و بر روی آن دو ایستگاه مکث در نظر گرفته شده است؛ پل غدیر از حالت فعلی خارج و انجام نورپردازی و دیگر اقدامات متحول خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پاتوق‌های شهری در مناطق مختلف شهر ایجاد می‌شود، تصریح کرد: نمونه این اقدام در مناطق یک، سه و ۹ شهرداری عملیاتی شده است.

نوروزی با بیان اینکه پروژه پیرایش شهری در مناطق مختلف اجرا خواهد شد، گفت: موانع پیش روی انجام این پروژه باید رفع شود و ردیف‌های اعتباری مورد نیاز تخصیص یابد.

وی با تأکید بر تکمیل پروژه ساماندهی میدان امام حسین (ع) گفت: باید با انجام فعالیت به صورت شبانه روزی پروژه در جهت رفاه شهروندان هرچه سریع‌تر به اتمام رسد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته حقوق و مزایای کارکنان و مدیران شهرداری رشد خوبی داشته گرچه پاسخگوی تورم و گرانی‌ها نیست.

نوروزی با تأکید بر اینکه تعاونی‌های مسکن باید فعال و موضوع مسکن کارکنان تا حد توان پیگیری شود، گفت: در جلسه دو روز پیش که در تهران برگزار شد مباحث مربوط به نیروهای انسانی و رفع مشکلات کارکنان قراردادی بررسی و مقرر شد کمیته سه نفره‌ای متشکل از نماینده معاونت استخدامی رئیس جمهوری، وزارت کشور و نماینده شهرداری برای پیگیری این مسئله تشکیل شود.

کد خبر 454908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.