۱۵ کارگر اخراجی شرکت نیشکر هفت تپه مشغول به کار شدند

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: چند روز پیش خبری مبنی بر اخراج ۱۵ کارگر شرکت نیشکر هفت تپه و بازداشت چهار نفر از کارگران منتشر شده بود که اکنون همه این افراد مشغول به کار هستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علاوه بر کارگرانی که قبلاً به علت محدود شدن فعالیت شرکت بیکار شده بودند و زمینه بازگشت به کار آنها فراهم شد و مجدداً مشغول به کار شده اند، همه ۱۵ کارگر اخراجی صبح امروز ۲۱ آبان ماه، مشغول به کار هستند که در میان آنها چهار کارگر بازداشتی نیز حضور دارند.

یوسف بهمنی سلمانی یکی از کارگران شرکت هفت تپه که در میان بازداشت شدگان بوده است، ضمن تأیید بازگشت کارگران اخراجی به کار گفت: در حال حاضر مشغول به کار هستیم.

بهمنی ضمن تشکر از تلاش‌های دستگاه قضائی برای رفع مشکلات نیشکر هفت تپه و رسیدگی ویژه به پرونده قضائی مرتبط با این کارخانه که (نسبت به سال‌های گذشته) منجر به بهبود بسیار شرایط کارگری در هفت تپه شده است، گفت: از زمان ورود قوه قضائیه به موضوع شرکت هفت تپه، وضعیت پرداختی‌ها بهبود یافته و اکنون نیز معوقات تا پایان شهریور ماه پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه در طول این مدت مشکلات کارگران شرکت هفت تپه نیز کاهش یافته، افزود: ما فقط به دنبال مطالبه حقوق خود هستیم و دغدغه معیشت داریم. ضمناً از مشکلاتی که برای فعالان کارگری این شرکت ایجاد می‌شود گلایه داریم و خواستار رفع این مشکلات هستیم.

بنا بر این گزارش، محمد خنیفر از فعالان کارگری، خبر بازگشت این ۱۵ نفر کارگر شرکت نیشکر هفت تپه به محل کار را تأیید کرد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نفر کارگر در شهرستان شوش واقع شده است؛ این شرکت از سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد.

روز گذشته (سه شنبه) نیز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین اقدامات قوه قضائیه برای شرکت هفت تپه گفت: رسیدگی‌های قضائی در حال انجام است و به جهت حمایت از تولید، اشتغال و استیفای حقوق کارگان هفت تپه از ناحیه قوه قضائیه اقدامات متعدد انجام شده است. برگزاری جلسات متعدد با مقامات اجرایی، امنیتی و قضائی انجام شده، همچنین دادستان کل کشور در مجموعه هفت تپه حضور و پیگیر یافتن راهکاری برای پرداخت معوقات این مجموعه شد.

وی افزود: با این اقدامات، حقوق معوقه کارگران پرداخت شده و اکنون پرداخت حقوق کارگران به روز است. نه تنها از تعطیلی این مجموعه جلوگیری شد بلکه باعث شد فصل کشت تداوم پیدا کند و کارخانجات اوورهال شده است. کارگران به سر کار خود بازگشتند.

کد خبر 454885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.