۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
پیشرفت ۹۲ درصدی برنامه قم ۱۴۰۰

شهردار قم با اشاره به اینکه در پایان برنامه قم ۱۴۰۰ قرار داریم گفت: ۹۲ درصد از برنامه‌های پیش بینی شده برای این طرح به اجرا درآمده‌است.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان نژاد اظهار کرد: در برنامه فوق بیشتر برنامه‌های مدیریت شهری قم زیربنایی و سخت افزاری است.

وی افزود: در حال تدوین برنامه‌های قم ۱۴۰۴ هستیم که بیشتر برنامه‌های این طرح نرم افزاری است از این رو باید مباحثی از قبیل زیست محیطی، منظر و معماری شهری، شهرداری الکترونیکی و شهر هوشمند را در اولویت قرار دهیم ضمن اینکه برنامه‌های زیرساختی را نیز تدوین کنیم.

شهردار قم همچنین شرایط فعلی را از طرفی به علت شیوع کرونا و از سویی دیگر اعمال تحریم‌های ظالمانه و همچنین پایدار نبودن نرخ ارز بسیار سخت توصیف کرد و افزود: طرح‌هایی که در قم انجام می‌دهیم بعضاً نیازمند به ارز است به همین خاطر تهیه اقلام مختلف که در طرح‌ها مورد استفاده قرار می‌دهیم با دشواری انجام می‌شود.

سقائیان نژاد تصریح کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث زیر سوال رفتن رقم قراردادها با پیمانکاران می‌شود.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا درآمدهای شهرداری قم کاهش پیدا کرد گفت: حرف ما این بوده که طرح‌ها تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود چون اگر در زمان نتوانستن‌ها کاری انجام دهیم ارزشمند است.

شهردار قم با یادآوری اینکه از مجموع ۸۹۴ طرح عمران شهری قم ۹۹ طرح آن شاخص است گفت: به مردم قول می‌دهیم از این تعداد ۵۰ طرح را در سال جاری و مابقی را نیز در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ به پایان برسانیم.

سقائیان نژاد تصریح کرد: باید مدیریت این طرح‌ها به صورتی جلو برود که تحت هیچ شرایطی تعطیل بردار نباشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت طرح تقاطع غیر همسطح ۳۰ متری شهید کیوانفر با خیابان امام (ره) نیز افزود: این طرح نزدیک به ۱۰ ماه پیش آماده و پیمانکار آن نیز جذب شد.

شهردار قم افزود: بخش‌هایی از این طرح در خیابان زینبیه آغاز شده است، اما به دلایل اختلاف‌هایی که در نحوه اجرای طرح وجود داشته با تأخیر مواجه شده‌است.

سقائیان نژاد ادامه داد: اینکه خیابان کیوانفر و یا امام به عنوان زیرگذر باشد از موارد اختلاف در این طرح است ولی ما در مطالعه‌هایی که انجام دادیم زیرگذر را به خیابان امام خمینی دادیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 454874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.