سند ۲۰۳۰ در لفافه اجرا می‌شود/اجرای پویش لبخند رضایت

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اصفهان گفت: متأسفانه متولی اصلی مهد کودک‌ها معین نیست؛ همچنین سند راهبردی آموزش و پرورش نیز هنوز اجرا نشده و سند ۲۰۳۰ در لفافه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی پیمان صفت صبح امروز_ چهارشنبه٢١ آبان ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت سالروز ۲۵ آبان، اظهار کرد: تأثیرگذارترین قشر در سازمان بسیج، فرهنگیان و تأثیر پذیرترین قشر بسیج دانش آموزی است که هردو در دل نظام تربیت و آموزش است. این موضوع بیانگر این است که فعالیت این دو قشر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: مأموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقای کارآمدی نظام تعلیم وتربیت و آموزش و پرورش است و تمامی برنامه‌های این سازمان ذیل این مأموریت مهم صورت می‌گیرد. راهبرد اساسی سازمان بسیج فرهنگیان در منظومه فکری و منویات رهبر معظم انقلاب است. سند راهبری تحول بنیادی آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب نیز جز راهبرد سازمان بسیج فرهنگیان است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اصفهان ادامه: نگرش رهبر انقلاب این گونه است که منطق بسیج «تبدیل تهدید به فرصت است.» همچنین معظم‌له می‌فرمایند که «خروجی آموزش و پرورش افراد منطبق بر تفکر اسلامی باشند.» منطق سازمان بسیج فرهنگیان حول این ۲ تعریف مقام معظم رهبری خلاصه می‌شود. فعالیت‌های سازمان بسیج فرهنگیان مبتنی بر ۴ اصل مردم محوی، خلاقیت و نوآوری، محله و مدرسه محوری و محوریت فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت تعریف شده است.

پیمان صفت ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا در اسفندماه پویش سراسری نظام تعلیم و تربیت با محوریت بسیج فرهنگیان در راستای منویات مقام معظم رهبری با عنوان لبخند رضایت راه اندازی شد. در راستای این پویش، کمک‌های مومنانه و جشنواره‌های علمی مقابله با کرونا از ابتدای سال ۹۹ برگزار شد.

وی در مورد اهداف راه‌اندازی پویش لبخند رضایت، گفت: هدف از راه اندازی این پویش، پیشگیری از آسیب‌های بیماری کرونا به نظام تعلیم و تربیت بود. پیوست‌هایی مانند پیوست رسانه‌ای که بر اساس حرکت مجاهدانه، خلاقانه، فناورانه تهیه شده، در راستای پویش لبخند رضایت برنامه‌ریزی و طراحی شده است. تولیداتی مانند کلیپ و عکس نیز تهیه شده و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اصفهان افزود: عوامل اجرایی مأموریت پویش لبخند رضایت متشکل شده از تیم‌های مدارس، پایگاه‌های مقاومت بسیج فرهنگیان در برخی از مدارس، کانون‌های بسیج فرهنگیان نواحی آموزش و پرورش استان و نهایتاً مجری پویش که سازمان بسیج فرهنگیان است.

پیمان صفت تاکید کرد: در طی سال‌های گذشته ۳۸ گروه جهادی سازمان بسیج فرهنگیان اصفهان در دل ۴۱ کانون از آموزش و پرورش تشکیل شد که در راستا مقابله با گسترش بیماری کرونا به فعالیت پرداختند. طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد گروه‌های جهادی سازمان بسیج فرهنگیان اصفهان به ۴۱ گروه در سامانه اطلس بسیج سازندگی خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: محورهای فعالیت سازمان بسیج فرهنگیان استان اصفهان اعم از کارگروه فرهنگی و هنری، کارگروه اجتماعی، کارگروه علمی و آموزشی، کارگروه تحول بسیج، کارگروه سازندگی، کارگروه تعلیم و تربیت دینی و نهایتاً کارگروه فضای مجازی رسانه است. در حال حاضر هدف سازمان بسیج فرهنگیان استان اصفهان ضمن پاسداری از شأن فرهنگیان بسیجی، زمینه حضور این افراد در پایگاه مقاومت بسیج مساجد را فراهم می‌کند. این هدف یک کارکرد مهم است که توسط سازمان بسیج فرهنگیان ابلاغ شده و اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اصفهان ادامه داد: این سازمان با شیوع بیماری کرونا در کشور در قالب ۱۵ محور، فعالیت‌های خود را آغاز کرد. این فعالیت‌ها اعم از راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک توسط فرهنگیان، تولید پک‌های بهداشتی، ضدعفونی مدارس و محیط‌های آموزشی، اقدامات آموزشی و بهداشتی، حضور در طرح غربالگری سلامت آموزش و پرورش، تولید محتوای آموزشی دانش آموزان، اهدای پلاسما خون، راه اندازی سامانه پیامک آموزشی کرونا در کانون‌های بسیج فرهنگیان و کمک به بازنشستگان فرهنگی بود.

پیمان صفت اظهار کرد: محوریت توزیع و جمع‌آوری رزمایش کمک مومنانه در آموزش و پرورش از اوایل خرداد ماه بر عهده سازمان بسیج فرهنگیان استان اصفهان قرار گرفت و حدود ۵۲۵ میلیون تومان از طریق این سازمان در اختیار آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گرفت. همچنین سازمان بسیج فرهنگیان استان اصفهان در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه حدود ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در قالب کمک از فرهنگیان بدون استفاده از اعتبارات بسیج جهت کمک به نیازمندان جمع‌آوری کرد.

وی در پایان تاکید کرد: تمامی مسائلی که ذکر شد حول منویات مقام معظم رهبری اجرا شده است؛ البته هنوز در اجرای دقیق فرمایشات ایشان عقب هستیم؛ زیرا رهبری در آخرین دیداری که با مسئولین آموزش و پرورش داشتند نکاتی را مطرح کردند که نشان می‌داد نهادهای محوری آموزش و پرورش رسالت اصلی خود را به درستی اجرا نکرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه متولی اصلی مهد کودک‌ها معین نیست؛ همچنین سند راهبردی آموزش و پرورش نیز هنوز اجرا نشده و سند ۲۰۳۰ در لفافه اجرا می‌شود. هنوز بحث گزینش و انتخاب معلمان و دانشجویان فرهنگیان راهبرد معینی ندارد. در امور پرورشی در دوران شیوع بیماری کرونا هم هیچ برنامه معینی وجود نداشته است.

کد خبر 454855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.