بازسازی ساختمان درشکه‌خانه بیرجند

شهردار بیرجند گفت: ساختمان درشکه خانه بیرجند، سازه مخروبه‌ای بود که هیچ‌ بهره برداری از آن نمی‌شد، به همین دلیل با بهسازی فضاهای شهری، این مکان بازسازی و در حال حاضر به یکی از اماکن فاخر شهری تبدیل شده است.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید با بیان اینکه این بنا که قدمت آن مربوط به زمان قاجار می‌باشد ثبت ملی شده است اظهار کرد: ساختمانی تحت عنوان درشکه خانه در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی بیرجند وجود داشت که تقریباً مخروبه شده بود.

وی اضافه کرد: عملیات بهسازی این ساختمان از اوایل سال ۹۷ آغاز شد که با هزینه کرد مبلغی معادل ۱.۵ میلیارد تومان در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی دارد.

شهردار بیرجند یادآور شد: این ساختمان با قدمت زیاد، وضعیت نابسامانی داشت که با تلاش حوزه عمران شهرداری دارای هویت شده و با موضوع پرمحتوایی مانند مرکز بیرجند شناسی جان تازه‌ای می‌گیرد.

جاوید عنوان کرد: نظرات متفاوتی برای استفاده از این مکان مطرح بود که در نهایت در شورای اسلامی شهر، استفاده از آن به عنوان مرکز بیرجند شناسی و موزه شهر تصویب شد.

وی با اشاره به کاربری این ساختمان پس از بهره برداری متناسب با فرهنگ، هنر، اقلیم و جغرافیای بیرجند خاطر نشان کرد: بخشی از این ساختمان برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف به نگارخانه اختصاص یافته و بخشی نیز به برگزاری کلاس‌های هنری متناسب با فرهنگ و هنر منطقه اختصاص یافته است.

شهردار بیرجند با اشاره به ایجاد مرکز بیرجند شناسی و موزه شهر بیرجند با قابلیت ثبت ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی مربوط به شهر در یک کالبد عنوان کرد: اختصاص یکی از اتاق‌های این مرکز به آثار مفاخر شهر بیرجند نیز در برنامه کاری قرار دارد.

کد خبر 454844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.