احداث و تجهیز "اتاق مادر و کودک" در اماکن عمومی تهران الزامی است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: احداث و تجهیز "اتاق مادر و کودک" با مساحت حداقل ۱۲ متر مربع در فضاها و اماکن عمومی با رعایت مندرجات استاندارد ملی ایران جهت ارائه خدمات به مادران و کودکان زیر ۷۲ ماه و کودکان با نیازهای خاص الزامی است.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری با اشاره به مصوبه کمیسیون ماده پنج مبنی بر احداث اتاق مادر و کودک در ساختمان‌های عمومی و اماکن پرتردد شهر تهران گفت: سال‌هاست که در اماکن عمومی و پرتردد شهرهای بزرگ جهان اتاق‌ها و امکانات اختصاصی برای مادران و کودکان ایجاد شده است که به حضور بانوان و کودکان آن‌ها در عرصه‌های عمومی شهر کمک می‌کند.

دی ادامه داد: فضاهای شهری باید به گونه‌ای باشند که گروه‌های مختلف جامعه از جمله بانوان و کودکان حضور بی‌دغدغه‌ای در آن داشته باشند. اهمیت نقش مادر و شرایط و نیازهای حضور بانوان به همراه کودکانشان در فضاهای شهری و ساختمان‌های عمومی و محل‌های پرتردد شهر، ایجاد فضاهایی جهت استفاده مادران و کودکان را به یک خواست عمومی تبدیل کرد و در این راستا طرح احداث و تجهیز اتاق مادر و کودک در دستور کار کمیسیون ماده پنج قرار گرفت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اضافه کرد: در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج پس از بحث و بررسی این طرح، مقرر شد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با رعایت مصوبه سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به ابلاغ ضوابط احداث و تجهیز اتاق مادر و کودک به عنوان مشاعات مجاز ساختمان در فضاهای شهری، اماکن عمومی و ساختمان‌های پرتردد شهر تهران اقدام کند.

سالاری ارائه چنین خدمات را در راستای تحقق عدالت اجتماعی دانست و به دلیل اتخاذ این تصمیم مهم از شهردار تهران و اعضای کمیسیون ماده پنج تشکر کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص ضوابط و الزامات ایجاد اتاق مادر و کودک اظهار کرد: احداث و تجهیز "اتاق مادر و کودک" با مساحت حداقل ۱۲ متر مربع در دو قسمت مجزا شامل تغذیه و استراحت نوزادان و تعویض پوشک و لباس آن‌ها در فضاها و اماکن عمومی با کاربری‌ها و عملکردهای آموزشی، اداری و انتظامی، تجاری – خدماتی، ورزشی، درمانی، فرهنگی – هنری، پارک و فضای سبز، مذهبی، تجهیزات شهری، تأسیسات شهری، حمل و نقل، اماکن تاریخ و اماکن تفریحی- گردشگری با رعایت مندرجات استاندارد ملی ایران جهت ارائه خدمات به مادران و کودکان زیر ۷۲ ماه و کودکان با نیازهای خاص الزامی است.

کد خبر 454830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.