عوارض، مهم‌ترین منبع درآمدی شهرداری بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت: منابع ریالی حاصل از دریافت ارزش افزوده، آلایندگی، پروانه ساختمانی و سایر عوارضات که به صورت سالانه از شهروندان کسب می‌شود، از اصلی‌ترین منابع درآمدی شهرداری است.

به گزارش ایمنا، عباس امینی زاده در دویست و دومین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای حوزه مدیریت شهری، ایجاد منابع درآمدی شهرداری است؛ اگر در این حوزه شهرداری نتواند نتیجه مناسب را بدست آورد قطعاً فعالیت آن تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. منابع ریالی حاصل از دریافت ارزش افزوده، آلایندگی، پروانه ساختمانی و سایر عوارضات که به صورت سالانه از شهروندان کسب می‌شود، از اصلی‌ترین منابع درآمدی شهرداری است.

وی افزود: در بخش آلایندگی تا قبل از شیوع کرونا کارهای خوبی انجام شده بود و نتایج خوبی هم به دست آمد، اما تحت تأثیر آن و وخامت وضعیت اقتصادی، درآمدهای اقتصادی کشور به حداقل رسید و درآمد شهرداری هم در این حوزه کم شد.

شهردار بندرعباس افزود: حداکثر درآمد شهرداری بندرعباس در حوزه پروانه‌های ساختمانی بر اساس آنچه ارزیابی کردیم بیش از ۴۰ درصد نیست و به نسبت سال گذشته و بودجه پیشنهادی ۶۰ درصد کاهش درآمد در بخش پروانه ساختمانی داریم؛ درآمد شهرداری از محل عوارضات عمومی نیز بیش از ۳۰ درصد نیست، با بررسی این موارد درآمد شهرداری در چند ماه اخیر بیش از ۳۰ درصد تحقق پیدا نکرده است.

امینی زاده در خصوص احداث پارک ۱۵۰ هکتاری در بندر شهید رجایی که توسط یکی از اعضای شورای شهر پیگیری شده بود، گفت: مسئولان اداره راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند که در آن منطقه (بالای بلوار شهید رجایی) زمین در اختیار ندارند که به شهرداری واگذار کنند، این در حالی است که شهرداری در همان منطقه بیش از ۳۰۰ هکتار کمربند سبز اجرا کرده است.

کد خبر 454825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.