انتقال ۱۰۸ میلیارد تومان به شهرداری بندرعباس در هفت ماه نخست سال

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: علی رغم اینکه شیوع ویروس کرونا همه‌ آمارها را منفی کرده است، در هفت ماهه سال جاری تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شده است اما عوارض آلایندگی تاکنون نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاکررضا مریدی، در دویست و دومین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: یکی از وظایف مهم امور مالیاتی وصول مالیات و حقوق حقه دولت و واریز آن به حساب خزانه و همچنین وصول سه درصد عوارض شهرداری‌ها و واریز آن به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

وی با بیان اینکه کرونا و تحریم‌های ظالمانه همه امور را تحت تأثیر قرار داده است، اضافه کرد: علی رغم همه موارد سعی می‌کنیم حق و حقوق شهر بندرعباس و سایر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وصول شود.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: نرخ مالیات ارزش افزوده ۹ درصد است که سه درصد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، یک درصد به عنوان مالیات سلامت به دانشگاه علوم پزشکی و پنج درصد دیگر نیز به حساب خزانه واریز می‌شود.

مریدی ادامه داد: در مورد سلامت، علاوه بر وظایف اصلی خود در زمان شیوع کرونا، در اسفندماه به تمام واحدهای تولیدی نامه زده شد که در اجرای ماده ۱۷۲ کمک‌هایی که به دانشگاه بکنند از درآمد مشمول مالیاتی آن‌ها کسر می‌شود؛ از این فرایند استقبال شد و مبالغ خوبی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه قانون ارزش افزوده از مهرماه سال ۸۷ شروع شده است و ۱۲ سال از عمر اجرای آن می‌گذرد، ادامه داد: در طول این مدت یک هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری بندرعباس واریز کردیم خاطرنشان کرد: این مقدار ۷۶۴ میلیارد تومان مربوط به سال ۹۶ و هفت ماهه ۹۹، و ۴۰۸ میلیارد تومان نیز مربوط به هشت سال قبل است که نشانه همدلی و همراهی بین شهرداری و امور مالیاتی است.

مریدی افزود: سال گذشته ۲۸۱ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شد که از این مقدار ۸۸ میلیارد تومان سهم آلایندگی و ۱۹۳ میلیارد تومان عوارض عمومی بود.

وی گفت: علی رغم اینکه شیوع ویروس کرونا همه‌ آمارها را منفی کرده است، در هفت ماهه سال جاری تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شده است اما عوارض آلایندگی تاکنون نداشته‌ایم. این قول را می‌دهیم که در مدت باقی مانده از سال با توجه به مشکلاتی که شهرداری کلان‌شهر بندرعباس در بحث کرونا و سایر مسائل دارد همراه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشیم.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان خاطرنشان کرد: وظیفه امور مالیاتی این است که بر اساس لیست ارائه شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست مطالبه مالیات کرده و یک درصد را بین شهرداری و دهیاری‌هایی که متأثر از آلایندگی هستند تقسیم کند.

مریدی اضافه کرد: همه ما، فرقی نمی‌کند از چه قشری هستیم، شهرداری‌ها را باید خانه اول خود بدانیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه اسلام باوقار، رئیس شورای شهر بندرعباس، شاکررضا مریدی را به عنوان مشاور اقتصادی شورا انتخاب کرد.

کد خبر 454815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.