پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه سد زاینده‌رود

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه ۵۰ درصد بتن ریزی پروژه سد زاینده رود انجام شده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال بتن‌ریزی این پروژه به اتمام برسد و در سال ١٤٠٠ با ارتفاع گرفتن سد پروژه آبگیری آغاز شود.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون پروژه‌های عمرانی استان اصفهان اظهار کرد: اعتبارات عمرانی استان اصفهان در بودجه ٩٩ حدود ١٢٠٠ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی استانی در نظر گرفته شده است. همچنین در حاشیه سفر نوبخت به اصفهان در راستای برخی از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی که ارائه شد، اعتباراتی حدود١١٠٠میلیارد نیز به بودجه عمرانی ٩٩ اصفهان افزوده شد.

وی افزود: اکنون حدود ١٦٠٠ میلیارد تومان نیز از محل ارزش افزوده مالیات به استان اصفهان اختصاص یافته است و همچنین ۸ هزار میلیارد تومان نیز اعتبارات شهرداری‌های اصفهان به بودجه عمران استان افزوده شده است بنابراین مجموع اعتبارات عمرانی استان اصفهان حدود ١١هزار میلیارد تومان است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: یکی از پروژه‌های مهم عمرانی استان اصفهان در حوزه آب پروژه‌ کوهرنگ سوم است که فعالیت احداث تونل به پایان رسیده است و در سال گذشته حدود ٦٠ میلیون مترمکعب آب به وسیله پمپاژ از این تونل به زاینده رود منتقل شد و قطعاً امسال نیز از اسفندماه با جاری شدن روان آب‌ها فعالیت انتقال صورت می‌گیرد همچنین حدود ٥٠ درصد پیشرفت در پروژه سد زاینده‌رود کسب شده است و امیدواریم تا پایان سال بتن‌ریزی این پروژه به اتمام برسد و در سال ١٤٠٠ با ارتفاع گرفتن سد، پروژه آبگیری آغاز شود.

غلامی خاطرنشان کرد: پروژه سامانه دوم آب رسانی به عنوان پروژه پدافند غیرعامل آب شرب پنج و نیم میلیون نفر مردم استان اصفهان است فاز اول این پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید طی اجرای این پروژه حدود ۳.۲ مترمکعب در ثانیه آب در کنار ١١ مترمکعب آب شرب اصفهان تأمین می‌شود. ادامه فعالیت این پروژه حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبارات لازم دارد که در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای پروژه بهشت‌آباد پس از پایان مطالعات زیست محیطی

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مطالعات زیست محیطی پروژه بهشت آباد به صورت کامل انجام شده و تحویل سازمان محیط زیست کشور شده است و با اتمام مطالعات زیست محیطی عملیات اجرایی پروژه بهشت آباد آغاز خواهد شد. پروژه بهشت آباد در سال ٩١ آغاز شد و پس از حفاری ٦٠٠ متر تونل متوقف شد در صورتی که سازمان محیط زیست کشور مطالعات زیست محیطی را تأیید کند قطعاً مقدمات مصوبه شورای عملیات اجرا خواهد شد.

غلامی تصریح کرد: پروژه‌ سد سرداب ٧٠ درصد پیشرفت داشته است و طی این پروژه ٧٠ میلیون مترمکعب آب به حوزه زاینده رود منتقل می‌شود.

وی پیرامون شبکه حمل نقل استان اصفهان تاکید کرد: احداث خطوط قطار شهرستان‌های شاهین شهر، بهارستان و مجلسی آغاز شده است همچنین فاز اول و دوم آزاد راه شرق اصفهان طی چندین روز آینده افتتاح می‌شود و فاز سوم این پروژه در حال احداث است و فاز چهارم این پروژه هم که محور کریدور شمال جنوبی است که به استان شیراز منتهی می‌شود در حال اعلام فراخوان است همچنین شبکه گذاری راه‌های استان هدف‌گذاری شده است و باید تمامی راه‌های مرکز شهرستان‌ها به مرکز استان دوبانده می‌شود و در حال حاضر به جز شهرستان‌های خور، بویین و میاندشت و چادگان تمامی راه‌های شهرستان‌ها به مرکز استان دوبانده است.

کد خبر 454776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.