بودجه کشور ۱۵۰ هزار میلیارد کسری  دارد

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بودجه کشور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری عملیاتی دارد که از طریق واگذاری دارایی سرمایه‌ای و یا واگذاری اوراق تامین می‌شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون جلسه روز گذشته مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: جلسات مجمع نمایندگان ماهیانه و معمولاً با دستگاه‌هایی که باید به نوعی مسائل استان را پیگیری کنند برگزار می‌شود.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان اصفهان در جلسه روز گذشته با حضور استاندار، معاونان و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، مسئله آب و طرح‌های پیش‌بینی شده استان مطرح شد و پیشرفت هرکدام، مشکلات و موانع آن و اینکه مجمع نمایندگان می‌تواند چه کمکی بکند بررسی شد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عمده طرح‌های آبی استان اصفهان ملی است و برخی از آنها موانعی مانند مجوز محیط زیستی و برخی نیز مشکلات بودجه و مالی دارند.

طغیانی یادآور شد: در ادامه جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان، میزبان آیت الله مهدوی بودیم که پیرامون لزوم همدلی بین نمایندگان و مدیران استان اصفهان تاکید کردند. در ادامه جلسه با حضور مهندس اکبری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان، وضعیت بودجه استان بررسی شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بودجه کشور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری عملیاتی دارد که از جمله منابعی که این کسری را تأمین می‌کند، واگذاری دارایی سرمایه‌ای و در واقع همان فروش نفت است که به شدت کاهش یافته و در ازای آن فروش دارایی‌های مالی یا اوراق را واگذار می‌کنیم.

کد خبر 454747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.