دیدار ظریف با فرمانده ارتش پاکستان

وزیر امور خارجه کشورمان که در راس یک هیئت سیاسی ، اقتصادی و نظامی در اسلام آباد بسر می‌برد با ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، در این دیدار طرفین ضمن ابراز رضایت از همکاری‌های سیاسی، نظامی و منطقه‌ای دو کشور، گسترش روابط در همه ابعاد را مورد تاکید قرار دادند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در این دیدار به همکاری خوب نظامی دوکشور اشاره و از اقدامات به عمل آمده در مرز جهت تحکیم امنیت مرزی، همزمان با گشودن گذرگاه‌های جدید مرزی بین دو کشور تقدیر و اعلام کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان در استان سیستان‌وبلوچستان طی هفته آینده گشوده خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم در مقابل گذرگاه گبد نیز از سوی طرف پاکستانی باز شود و به مرور سایر گذرگاه‌ها از جمله پیشین - مند برای گسترش ارتباطات مردمی و تجاری بین دو کشور افتتاح شود.

ژنرال باجوا، فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری‌های سیاسی و نظامی دو کشور، بر ضرورت گسترش همکاریها در همه ابعاد تصریح و از مصوبه دولت پاکستان برای گشایش بازارچه مرزی و گذرگاه‌های مختلف از جمله گذرگاه ریمدان - گبد و نیز پیشین - مند حمایت کرد.

کد خبر 454743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.