کارآفرینی در خط مقدم مبارزه با کرونا در جهان

کارآفرینان بسیاری در سراسر دنیا از هوش مصنوعی و رایانش ابری برای پردازش داده‌ها بهره گرفته‌اند تا از این طریق به مبارزه با ویروس کرونا بروند؛ این در حالی است که بعضی نیز نرم‌افزارهای خود را به صورت رایگان در اختیار کارکنان نیازمند به آن‌ها قرار داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران مراکز تجاری و کمپانی‌ها نیز همگام با مقامات رسمی در تلاش بوده‌اند تا تبعات بیماری کووید -۱۹ را بر زندگی بشر و اقتصاد جهانی به حداقل برسانند. کمپانی‌ها از همان ابتدای ظهور ویروس کرونا، با استفاده از استراتژی‌ها و ابزارهای مختلف نظیر نرم‌افزارها، رباتیک و همکاری‌هایی به سبک گذشته برای مهار شیوع بیماری کوشیده‌اند. بعضی از کشورها مانند کره جنوبی از هوش مصنوعی برای خاتمه دادن به بحران کنونی بهره گرفته‌اند، در حالی که کشورهای آفریقایی نیز تحویل مواد غذایی سالم و تازه را کمک بزرگی به مردم خود در این روزهای سخت دانسته‌اند. در این بین پیشگامان معروف تکنولوژی جهان از هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت دریغ نکرده و در زمینه‌های زیادی موفق عمل کرده‌اند.

کمپانی تکنولوژی Cargo X

کمپانی فناوری لجستیک Cargo X در برزیل، صندوقی با موجودی ۶. ۵ میلیون دلار تأسیس کرد تا از این طریق، حمل لوازم ضروری نظیر دارو، مواد غذایی و تجهیزات بهداشتی در دوران کرونا را مورد حمایت قرار دهد. در این طرح از موجودی صندوق، دستمزد افراد و رانندگانی پرداخت می‌شود که لوازم فوق را به بازار تحویل می‌دهند و چرخه اقتصاد را فعال نگه می‌دارند. فرآیند پرداخت دستمزد هم به این صورت است که ۷۰ درصد آن هنگام بارگیری محصولات و ۳۰ درصد زمان تحویل به حساب کارکنان واریز می‌شود. بنابراین کمپانی برزیلی در بحران کرونا، کارکنان و افرادی را که با مشکل مالی مواجه شده‌اند تحت حمایت خود درآورده است.

کمپانی تکنولوژی‌های جهش

فروشندگان خرده‌فروشی‌ها در بسیاری از نقاط جهان، طی پاندمی کرونا محصولات خود را به صورت اینترنتی عرضه کرده و بسیاری نیز دریافت سفارشات و ارائه خدمات خود را به صورت دیجیتالی انجام داده‌اند. با این حال انجام تمام سفارشات اینترنتی چالش‌هایی را برای آن‌ها به وجود آورده است چرا که کارکنان این فروشگاه‌ها مجبورند برای فراهم آوردن سفارشات مشتریان، در داخل مراکز تجاری تجمع کنند که این خود خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

شرکت آمریکایی تکنولوژی‌های جهش در قسمت پشتی سوپرمارکت‌ها انبارهای کوچکی ایجاد می‌کند که در آن ربات‌ها سفارشات مشتریان را آماده می‌کنند. این کار به رعایت فاصله اجتماعی منجر می‌شود و صاحبان مراکز تجاری را در رقابت آنلاین برای فروش محصولات خود توانمند می‌کند.

بانک Starling

طی پاندمی کرونا، اغلب مردم جهان چه به اجبار دولت یا به میل خود در خانه‌هایشان مانده و در صورت بیرون رفتن، فاصله خود با دیگران را حفظ کرده‌اند. در خانه ماندن، خودکفایی را در میان مردم جهان افزایش داده و آن‌ها را به تولید مواد غذایی یا سایر ملزومات خود سوق داده است. کارکنان بانک بریتانیایی Starling، برای کمک به افزایش درآمد خانواده‌ها در این شرایط، راه حل جالبی ارائه داده است؛ افراد قابل اعتماد می‌توانند با استفاده از یک کارت نقدی از طرف مالک، به خرید وسایل مورد نیاز او بپردازند. این کارت که به حساب مالک متصل است بدون نیاز به تبادل فیزیکی وجه یا چک، انجام تمام فعالیت‌های بانکی و پولی مورد نیاز مالک را فراهم می‌آورد و امنیت حساب او را افزایش می‌دهد.

کمپانی Lunit

کمپانی نرم‌افزارهای پزشکی Lunit در کره جنوبی از طریق توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی شرایطی را فراهم آورده است تا به وسیله عکس‌های رادیولوژی به راحتی بیماری‌های ریوی تشخیص داده شود. کمپانی فوق در حال حاضر نرم‌افزار جدید خود را به صورت کاملاً رایگان در سایت قرار داده است تا داوطلبان بتوانند به راحتی آن را دانلود کنند. بیمارستان‌های برزیل و کره جنوبی می‌توانند در هر روز ۲۰ مورد برای تشخیص‌های هوش مصنوعی آپلود کنند. کمپانی Lunit ادعا کرده است که نوآوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی، نقش مهمی در هموار کردن نمودار ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی ایفا کرده‌اند.

کد خبر 454737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.