هتل‌ها نقاهتگاه بیماران کرونایی می‌شوند؟

عضو جامعه هتلداران استان اصفهان از احتمال تبدیل برخی هتل‌ها به نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.

علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیشنهاد تبدیل برخی هتل‌ها به نقاهتگاه‌هایی برای بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: در صورت در خواست دولت از هتل‌داران تعدادی از هتل‌ها می‌توانند بعد از خروج بیماران از بیمارستان، دوران استراحت خود را در هتل‌ها ادامه دهند. تعدادی از هتل‌ها برای این کار حاضر هستند و مشکلی ندارند، اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. برای تبدیل هتل‌ها به نقاهتگاه نیاز به نیروی متخصص است که باید در هتل مستقر شوند و رسیدگی‌های خاص را انجام دهند.

وی افزود: هتل‌ها مهمان ندارند و برای کسب درآمد حاضرند که به این کار اختصاص پیدا کنند. البته تبدیل هتل به نقاهتگاه نمی‌تواند صنعت هتل داری را نجات دهد، اما شاید بتواند برای چند هتل باعث ایجاد درآمد شود. در کشورهای اروپایی مانند انگلستان این کار را انجام داده‌اند.

عضو جامعه هتلداران استان اصفهان با اشاره به چگونگی پرداخت هزینه درمان، ادامه داد: اگر بیمار بیمه باشد یا با توجه به قراردادی که میان بیمار و بیمارستان بسته شده هزینه‌ها پرداخت می‌شود، اما اگر بیمار بیمه نباشد خود بیمار باید هزینه را پرداخت کند.

رئیسی با بیان اینکه ضریب اشغال هتل‌ها در سال جاری زیر ۱۰ درصد بوده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌ها و اعلام تعطیلی و ممنوعیت سفر، وضعیت درآمدی هتل‌ها وحشتناک است؛ اکثر هتل‌ها خالی هستند و یک مسافر هم ندارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی هتلداری رعایت بهداشت است، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتدا وظیفه هتل‌ها بوده است و ارتباطی به کرونا ندارد. هتل‌ها همیشه پروتکل‌های بهداشتی خاص خود را داشتند که اکنون رعایت آن‌ها سفت و سخت‌تر هم شده است.

رئیسی در پایان درباره تعداد نیروی‌های تعدیل شده هتل‌های اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد نیروهای هتل‌های خصوصی تعدیل شده‌اند.

کد خبر 454730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.