از دست رفتن ۱۴۲ میلیون شغل در صنعت گردشگری

بر اساس آخرین گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، ۱۴۲ میلیون نفر از کارکنان صنعت گردشگری بر اثر شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا کمتر از یک سال می‌گذرد و در این مدت صنعت گردشگری بیشترین آسیب را از تبعات این بحران دیده است. از همان روزهای ابتدایی که میزان همه‌گیری ویروس کرونا مشخص شد، لغو سفر و گردشگری در چین آغاز شد و کل این کشور در قرنطینه فرورفت.

آهسته آهسته این ویروس از چین به دنیا سرایت کرد و در اولین گام تبعات شیوعش بر سفر و گردشگری اثر گذاشت. برای چند ماه به طور کامل چیزی به نام گردشگری در دنیا وجود نداشت و بزرگترین صنعت دنیا از نظر رکود فعالیت نیروی انسانی در بحرانی بی‌سابقه فرورفت. این بحران تا همین امروز هم ادامه دارد و همچنان پرتوی از ناامیدی در صنعت گردشگری دیده می‌شود.

شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) یکی از نهادهای پژوهشی در حوزه گردشگری است که گزارش‌های اقتصادی بسیار معتبری به صورت دوسالانه منتشر می‌کند. حالا حتی این شورا نیز برنامه پژوهشی خود را تغییر داده است و به سراغ بررسی اثرات شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری رفته است.

بر اساس آخرین آمارهای این شورا که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ منتشر شده است صنعت گردشگری از ابتدای همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۱۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کارمند خود را از دست داده است. بسیاری از فعالان در صنعت گردشگری زنان و جوانان هستند که شغل‌های ساده نظیر خانه‌داری در هتل‌ها و بخش‌های مختلف خدماتی را بر عهده دارند و معیشت این قشر در سراسر دنیا تحت به شدت تأثیر تبعات بحران کرونا قرار گرفته است.

بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰۳ میلیون نفر در صنعت گردشگری مشغول کار بودند، این یعنی از هر ۱۰ شغل در دنیا یکی مرتبط با گردشگری است. بر اساس آمار جدید ۴۳ درصد از فعالان گردشگری در سراسر دنیا شغل خود را از دست داده‌اند؛ این یعنی بزرگترین صنعت جهان از نظر نیروی انسانی، کمی کمتر از نیمی از کارکنان خود را از دست داده است!

این شورا پیش بینی کرده است که در صورت ادامه روند فعلی این رقم می‌تواند تا ۵۳ درصد یعنی از دست رفتن ۱۷۴ میلیون شغل پیش برود.

کد خبر 454726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.