استقرار آزمایشی «نظام پیوست‌نگاری اجتماعی و فرهنگی» در ۵ شهرداری اصفهان

معاونت فرهنگی، اجتماعی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: استقرار آزمایشی نظام پیوست نگاری اجتماعی و فرهنگی بصورت آزمایشی در پنج شهرداری استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در راستای تحقق مفاد جز ۲ بند (الف) ماده ۸۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و با توجه به اهمیت رعایت ملاحظات فرهنگی و اجتماعی در طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف شهری، مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان اقدام به تدوین نظام نامه و سامانه پیوست نگاری فرهنگی، اجتماعی شهرداری‌های کشور برای استقرار نظام پیوست نگاری اجتماعی و فرهنگی در شهرداری‌های کشور کرده است.

این فرایند در سه فاز آموزش و توانمندسازی، تدوین کتابچه راهنمای اجرای پیوست فرهنگی و اجتماعی و شیوه نامه پیاده سازی آن در پروژه‌ها طراحی شده است.

پس از انجام مراحل مقدماتی و انتخاب استان اصفهان به‌عنوان پایلوت اجرای طرح، با در نظر گرفتن متغیرهای جمعیت، میراث تاریخی و فرهنگی، اقلیم، قدمت و مسائل فرهنگی، اجتماعی، پنج شهر فولادشهر، باغ بهادران، تیران و کرون، سمیرم و نطنز استان اصفهان برای اجرای آزمایشی طرح انتخاب شدند.

در همین راستا مقرر شده است برنامه‌ریزی و اقدام لازم برای اجرای طرح از طریق شهرداری‌های هدف صورت پذیرفته و نتایج اقدامات انجام شده تا پایان آذرماه سال‌جاری برای بهره‌برداری، تحلیل و آسیب شناسی به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال شود.

کد خبر 454668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.