اختصاص ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: امسال حدود ۹۴۰ میلیارد ریال برای بازآفرینی پایدار بافت ناکارآمد شهری اختصاص داده شده است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به میزان بودجه سازمان نوسازی و بهسازی در سال‌جاری، اظهار کرد: بودجه این سازمان نسبت به سال گذشته که ۲۹ میلیارد تومان بود، حدود سه برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: حدود دو هزار و ۳۸۰ هکتار بافت ناکارآمد در شهر اصفهان وجود دارد که ۱۲ درصد سطح کل شهر را در ۲۳۷ لکه در خود جای داده و حدود ۳۳ درصد کل جمعیت شهر در این بافت سکونت دارند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: ۵۴ میلیارد تومان از بودجه سال جاری این سازمان به بخش پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله در مناطق مختلف شهرداری، گفت: برای انجام این اقدام از مشارکت افراد توانمند دارای تخصص در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، معماری، شهرسازی و محیط زیست استفاده شده تا برای تحقق توسعه پایدار اجتماع محور و توسعه محله‌ای با تأکید بر حفظ ارزش‌های بومی محلات شهری گامی برداشته شود.

فیض تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله به عنوان نهادی از ساختار نوسازی با رویکرد مشارکت اجتماعی است که می‌کوشد تا نوسازی را در جامعه محلی توسط مردم نهادینه کرده و آن را به جریان پویا و پایدار در بافت‌های فرسوده تبدیل کند.

وی ادامه داد: این دفاتر به عنوان حلقه واسط بین شهروندان ساکن در بافت و مجموعه مدیریت شهری است که باید مهارت‌ها، دانش و تخصص لازم را برای برقراری ارتباط مؤثر و مستمر دارا باشند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به تربیت نیروی متخصص در حوزه بازآفرینی شهری، اظهار کرد: دوره آموزشی"طرح آموزش نیروی متخصص دفاتر تسهیلگری در بافت‌های ناکارآمد شهر اصفهان" با ۱۰ سرفصل آموزشی برگزار شده است تا این افراد با ادبیات بازآفرینی و شیوه فعالیت در دفاتر آشنایی کامل پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دفاتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله در مناطق، هفت، هشت، ۱۳و ۱۵ شهرداری فعال است و تا پایان سال در مناطق چهار و ۱۰ نیز راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 454648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.