دعوت رئیس شورای عالی قضایی عراق از رئیسی برای سفر به بغداد

رئیس «شورای عالی قضایی عراق» امروز (سه شنبه) در دیدار کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی، از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران برای سفر به عراق دعوت کرد.

به گزارش ایمنا، علیزاده طباطبایی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق امروز با «فایق زیدان» رئیس شورای عالی قضائی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران از همکاری قوه قضائیه عراق برای استرداد تعدادی از محکومان ایرانی زندانی در عراق به ایران تشکر کرد.

به دنبال رایزنی‌های فشرده سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با مقامات قضائی عراق، ۲۱ محکوم ایرانی دوازدهم آبان ماه از عراق به ایران منتقل شدند.

رئیس شورای عالی قضائی عراق نیز در این دیدار از حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران برای سفر به بغداد دعوت کرد.

رئیس شورای عالی قضائی عراق تیرماه سال گذشته ضمن سفر به ایران، با رئیس قوه قضائیه دیدار و درباره روابط قضائی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در آن دیدار با بیان اینکه مناسبات دو کشور صرفاً محدود به همسایگی نیست، تصریح کرده بود: همسایگی برای ما بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن، رابطه و مناسبات بسیار عمیق و نزدیکی است که ریشه در باورهای مشترکمان دارد و آنچه امروز ما را کنار هم قرار می‌دهد، باورها، اعتقادات و فرهنگ دو ملت است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرده بود که زمینه آزادی زندانیان ایرانی در عراق از طریق وزارت خارجه و با همکاری قوه قضائیه جمهوری اسلامی فراهم شود.

رئیس قوه قضائیه در آن دیدار با اشاره به توسعه مناسبات بین ایران و عراق در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، بر ضرورت گسترش روابط قضائی دو کشور تاکید کرده و افزوده بود: تبادل تجربیات میان دستگاه قضائی دو کشور می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

کد خبر 454646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.