مشکل کمبود اکسیژن بیمارستانها تا ۲ هفته دیگر رفع می‌شود

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش مصرف اکسیژن در بیمارستان‌ها در پی افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی، گفت: تا دو هفته دیگر در هیچ جای کشور مشکل "کمبود اکسیژن" نخواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی امروز (۲۰ آبان) در حاشیه افتتاح ۶۶ پروژه سلامت محور استان کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان گفت: امسال با وجود کرونا و شرایط سخت تحریم، در کنار رسیدگی به بیماران کرونایی، پروژه‌های متعدد عمرانی هم به بهره برداری رسید که جای تقدیر دارد.

وی افزود: امسال کشور سخت‌ترین سال خود را تجربه کرد، اما در همین سال بیشترین افتتاح را در حوزه زیرساخت‌های نظام سلامت داشتیم، بطوری که طی این مدت ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و تعدادی مرکز بهداشت و مرکز جامع سلامت در کشور افتتاح شده است.

نمکی با اشاره به افتتاح طرح سراسری محله محور مدیریت و مقابله با کرونا گفت: این طرح به صورت نمادین در کرمانشاه افتتاح شده و در سراسر کشور شروع می‌شود.

وی افزود: در این طرح بسیج، هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد و… در کنار کادر بهداشت و درمان خواهند بود و کار شناسایی و پیگیری درمان بیماران کرونایی را در محلات انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: در این طرح در کنار بحث شناسایی، در برخی محلات محیط‌های قرنطینه هم برای افراد کم بضاعت در نظر گرفته می‌شود تا کار کنترل کرونا بهتر صورت گیرد.

وزیر بهداشت گفت: از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته برای بحث کنترل و مدیریت کرونا، شناسایی بیشتر مبتلایان است، بطوری که از ۲۰ هزار تست روزانه کرونا در ماه‌های اخیر به روزانه ۴۰ هزار تست رسیده‌ایم.

نمکی خاطرنشان کرد: با ورود تست‌های سریع از دو هفته آینده این تعداد به روزی ۱۰۰ هزار تست می‌رسد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در روزهای اخیر که تعداد مبتلایان افزایش یافته، به دلیل افزایش تست‌های روزانه و شناسایی تعداد بیشتر مبتلایان است.

نمکی افزود: امیدواریم با این اقدامات در ماه‌های آینده شاهد کاهش قابل توجه بیماران کرونا در کشور باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری‌های متعدد در خصوص رفع مشکل کمبود اکسیژن، گفت: بیماری کرونا مصرف اکسیژن را به حد قابل توجهی افزایش داد و هر بیمار خارج از بخش ویژه به ۱۲ لیتر در دقیقه و بیمار درون بخش ویژه به ۲۴ تا ۳۲ لیتر در دقیقه اکسیژن نیاز دارد که این میزان مصرف اصلاً با ظرفیت‌های موجود تناسبی نداشت، بنابراین تمام همکاران شبانه روز برای تأمین اکسیژن تلاش کردند.

وی افزود: خوشبختانه تلاش‌ها نتیجه داد و در حال حاضر در تمام استان‌های کشور مشکل کمبود اکسیژن به حداقل رسیده و معدود نقاطی هستند که در این زمینه مشکل داشته باشند که در حال رفع آن هستیم.

نمکی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تا دو هفته آینده هیچ نقطه‌ای در کشور نخواهد بود که مشکل کمبود اکسیژن داشته باشد.

وزیر بهداشت افزود: در زمینه تأمین تخت هم همه تلاش‌مان را به کار گرفته‌ایم و تعهد می‌دهم که هیچ وقت به هیچ ایرانی نمی‌گوییم تخت خالی نداریم و هر بیماری مراجعه کند تحت هر شرایطی بستری می‌شود.

بنابه گزارش ایسنا، نمکی عنوان کرد: امیدواریم تأمین این امکانات موجب نشود مردم نسبت به خطر کرونا بی‌توجه شوند و باید بدانند کادر بهداشت و درمان فشار بسیاری تحمل می‌کنند. از همه مردم تقاضا دارم برای نجات جان و سلامتی خودشان با کادر بهداشت و درمان همکاری کنند.

کد خبر 454607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.