کمیته فنی AFC با تغییر زمان بندی لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد

دومین نشست اعضای کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ٢٠٢٠ به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، مرتضی محصص در خصوص موضوعات مطرح شده در این نشست گفت: مباحث جلسه روز گذشته در شش بخش مختلف مطرح شده و مورد تبادل نظر قرار گرفت. اولین موضوع طرح تغییر زمان برگزاری لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا بود که از طرف آقای کوزو تاشیما رئیس کمیته فنی AFC پیشنهاد شد. من شخصاً موافق این طرح بودم و تاکید کردم به نفع کشورهای مرکز و غرب است.

وی افزود: خوشبختانه سایر اعضای کمیته فنی کنفدراسیون به جز نماینده کره جنوبی همگی موافق این طرح بودند. با این وجود مقرر شد کمیته‌های بازاریابی و مسابقات AFC در این مورد تصمیم گیری کنند که در صورت موافقت تقویم لیگ قهرمانان آسیا مشابه تقویم مسابقات لیگ در اروپا و غرب آسیا خواهد بود.

محصص با اشاره به سایر موضوعات مطرح شده در این نشست اظهار داشت: موضوع جایگزینی تجربه و کیفیت مربیان به جای مدرک مربیگری بود به این شکل که پیش از این برخی مربیان بدون مدرک لازم به دلیل داشتن سوابق و شرایط ویژه ازجمله سابقه ملی با استعلام از AFC در برخی موارد موفق به دریافت مجوز می‌شدند و بدون مدرک مورد نظر امکان نشستن روی نیمکت را داشتند اما بر اساس تصمیمات اتخاذ شده دیگر چنین امکانی وجود ندارد و فقط مدرک مربیگری حرفه ای معیار مورد نظر AFC است.

وی یادآور شد: بحث دیگر تأیید پنل‌های تخصصی آموزش مربیان، گرتس روتز و جوانان بود که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاکید شد افراد متخصص در همین رده‌ها با داشتن تجربه کافی می‌توانند در همان بخش مورد نظر فعالیت کنند.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: اصلاح مقررات و دستورالعمل‌های فوتبال نونهالان و جوانان آسیا از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود همچنین تأیید بهبود استانداردهای کیفیت مربیان آسیا و آخرین موضوع اهمیت برنامه ریزی و تأمین بودجه در حوزه جوانان و گرتس روتز چرا که فعالیت تأثیرگذار و مستمر در این بخش موجب ارتقا و پیشرفت فوتبال آسیا می‌شود.

کد خبر 454598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.