رویدادهای فرهنگی، جریان حیات در زندگی شهری

یک دکترای شهرسازی گفت: وجود رویدادهای فرهنگی در یک محور فرهنگی تاریخی مثل جریان یافتن خون در رگ‌های بدن است.

امیر حسین شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: علاوه بر عناصر و اجزای غیرکالبدی، وجود سرمایه‌های فرهنگی نیز در یک محور فرهنگی ضرورت دارد که می‌تواند شامل هنرها و هنرمندانی باشد که در بستر جغرافیایی این محور حضور دارند.

وی افزود: توجه صرف به ابعاد تاریخی محورهای فرهنگی چه از نظر کالبدی و چه از نظر فرهنگی مورد تأیید نیست بلکه توجه به وجود و طراحی عناصر فرهنگی منطبق با شرایط امروزی نیز در گذرهای فرهنگی ضرورت دارد.

این دکترای شهرسازی عنوان کرد: وجود سالن‌های کوچک تئاتر، رویدادها، موزه‌ها و موزه آپارتمان‌ها در محورهای مرسوم شهرهای دنیا، به رونق گردشگری این شهرها کمک بسیاری کرده است و بومی سازی این عناصر و تطبیق آنها با شرایط فرهنگی و اجتماعی شهرهای کشور می‌توانددر برندسازی این محورها و توسعه گردشگری شهرها کمک کند.

شبانی خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی موجب ایجاد سرزندگی، نشاط، پویایی و رونق در یک محور فرهنگی می‌شود، اما نیازمند برنامه ریزی و بسترسازی است.

وی تاکید کرد: رویدادهای فرهنگی در این محورها نباید به صورت مقطعی برگزار شده و برای برگزاری آن‌ها باید در طول سال و با توجه به ویژگی‌ها و مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی شود.

این دکترای شهرسازی گفت: توجه به ظرفیت‌های کالبدی و غیرکالبدی به عنوان نیروهای محرک در بستر جغرافیایی یک محور فرهنگی و تاریخی یا یک محور فرهنگی اهمیت زیادی دارد.

کد خبر 454594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.