میزان انسولین قلمی توزیع شده در کشور محدود بوده است

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان کشور گفت: میزان انسولین قلمی توزیع شده در کشور محدود بوده است و پاسخگوی درخواست‌های زیاد بیماران نیست.

به گزارش ایمنا، دکتر علیرضا شهریاری، اظهار کرد: انسولین یکی از داروهای اصلی بیماران دیابتی است و نوع جدید آن انسولین قلمی است که در ماه‌های اخیر به دلایل مختلف با کمبودهایی مواجه شده است.

وی ادامه داد: کمبود انسولین قلمی و توزیع محدود آن به گونه‌ای است که به طور مثال از ۷۰۰ داروخانه شهر مشهد، انسولین قلمی تنها در ۶۰ داروخانه توزیع شده است و این در حالی است که به این داروخانه‌ها هم میزان کمی انسولین تحویل داده شده است.

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی با بیان اینکه افزون بر ۱۱ هزار داروخانه در کشور و هزار داروخانه در استان خراسان رضوی دایر است، تصریح کرد: در حال حاضر مراجعه مردم و تقاضای بیماران برای تهیه انسولین خیلی زیاد است در حالی که داروخانه‌های منتخب نیز به دلیل در اختیار داشتن تعداد محدود انسولین نمی‌توانند نیاز بیماران را برطرف کنند و این موضوع حس بی‌اعتمادی را بین آنان و مردم ایجاد می‌کند.

شهریاری افزود: انسولین‌های قلمی " نوومیکس" و " لانتوس " که بیشترین تعداد متقاضی را دارند همچنان با کمبود جدی مواجه هستند.

وی اضافه کرد: در این شرایط باید حقیقت به مردم گفته شود که انسولین با کمبود مواجه است اما برخی از رسانه‌ها به طور مثال یک روزنامه در مشهد با اخبار نادرست و کذب مانند این تیتر که "داروخانه‌ها انسولین را به گروگان گرفته‌اند" باعث سردرگمی بیشتر مردم شده و حس بی اعتمادی آنان نسبت به داروخانه‌ها را ایجاد و تقویت می‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان کشور به ایرنا گفت: داروسازان و کارکنان داروخانه‌ها از هیچ کمکی در خدمت به بیماران دریغ نمی‌کنند به طوری که در دوران کرونا تعداد زیادی از آنان در حین خدمت بر اثر ابتلاء به این بیماری از جان خود گذشته‌اند و این گونه قضاوت‌ها بی انصافی است. افزون بر ۱۱ هزار داروخانه در کشور و هزار داروخانه در استان خراسان رضوی دایر است.

کد خبر 454562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.