تلاش شورای عالی استان‌ها برای تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه‌ای

رئیس شورای عالی استان‌ها بر لزوم تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه‌ای در کشور تاکید کرد و گفت: در صدد هستیم مشکلات این زمین‌ها را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا احمدی امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهرستان فردیس، با بیان اینکه مسائل شوراهای شهر و روستا فراوان بوده است و در هر برهه از زمان مشکلاتی در این خصوص داریم، اظهار کرد: ۱۱۷ هزار عضو شورای روستا و حدوداً هشت هزار عضو شورای شهر در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت شوراهای شهر و روستا باید بخوبی استفاده کرد، افزود: با انسجام و وحدت شوراها و استفاده از اختیارت قانونی کشور می‌توان شاهد پیشرفت و توسعه کشور بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه قدرت حاکمیتی شوراهای فرادست به خوبی دیده نشده، تصریح کرد: امروز شورای عالی استان‌ها در راستای ارتقای جایگاه شوراها تلاش می‌کند؛ وظیفه اصلی شوراها نظارت است لذا سامانه رسیدگی به تخلفات در شورای عالی استان‌ها راه اندازی شده تا تخلف اعضای شوراها در این سامانه ثبت، پیگیری و رسیدگی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود زمین‌های قولنامه‌ای متعدد در کشور، گفت: در صدد هستیم مشکلات این زمین‌ها را رفع کنیم؛ موضوع بلاتکلیفی املاک شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز باید رسیدگی شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه طرح‌های تفصیلی و قوانین معماری و شهرسازی باید رسیدگی شود، گفت: در حوزه ماده پنج قانون شهرداری‌ها مشکلات متعددی داریم.

کد خبر 454556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.