روایت گره خوردن چهره محمدرضا شجریان و نقشه ایران

پس از درگذشت محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران، طرح گرافیکی تلفیقی از چهره او و کشور ایران در فضای مجازی دست به دست شد. حسن نوزادیان هنرمند این اثر برای یک طرفه نبودن استفاده از هنر، آن را خلق کرده است.

حسن نوزادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره این طرح گرافیکی از محمدرضا شجریان، اظهار کرد: اثر تلفیق تصویر استاد شجریان با نقشه ایران در اول مهرماه به مناسبت زادروز ایشان و به علت احساسی که همیشه از گوش دادن به صدای استاد شجریان، همچنین علاقه و احساس جمعی که نسبت به ایشان در کشور وجود دارد ایجاد شد و باعث خلق این تصویر شد.

وی افزود: ایده‌ای هم از قبل نداشتم و خیلی اتفاقی پیش آمد و نمی‌توان گفت متأسفانه بعد از فوت ایشان بیشتر بازنشر شد، چراکه این ماجرا آنقدر ناراحت کننده و تأثیرگذار بود که باعث توجه بیشتر به این تصویر شد.

این هنرمند ادامه داد: به اندازه کافی در طی سال‌های کار و زندگی آثار استاد شجریان را گوش داده‌ام و ای‌کاش در مورد هر هنرمندی که دوستشان داریم یا تأثیر بیشتری روی ما دارند کارهای بیشتری بشود، چرا که ما از هنر موسیقی آن‌ها استفاده کرده و متقابلاً نسبت به یکی از مهم‌ترین هنرمندان کاری انجام دهیم تا استفاده از هنر یک‌طرفه نباشد.

نوزادیان ادامه داد: خوشحالم از این بابت که این اثر دیده شد چرا که یک اثر دلی و قلبی است که با علاقه شخصی خلق شد. اثر خلق شده به عنوان یک تصویر گرافیکی در نرم افزار اجرا شده نه به این معنا که به شکل سنتی نمی‌شد خلق شود ولی به سبک و سیاق کنونی تصویر سازی و گرافیک ایجاد کردم چرا که قابلیت بیشتری برای استفاده و نمایش دادن در این نوع تصویر برداری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه ایده قبلی نداشتم در روز تولد ایشان در نصف روز این طرح را اجرا کردم. البته ایده مهم است که طرح به ذهن طراح بیفتد و زمان طراحی به ایده که در ذهن به وجود می‌آید بستگی دارد.

کد خبر 454537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.