علی علیپور از پرسپولیس تا ماریتیمو + بیوگرافی و همسر

علی علیپور بازیکن تیم های نساجی مازندران، استیل آذین، راه آهن تهران، سنگ آهن بافق، پرسپولیس و ماریتیمو متولد ۲۰ آبان ۱۳۷۴ در قائمشهر است. او موفق شده با پیراهن سرخ پوشان تهرانی افتخارات باشگاهی و فردی زیادی را به دست آورد.

به گزارش ایمنا، این بازیکن فوتبال سرعت و قدرت بدنی بسیار بالایی دارد و در عبور در لایه‌های دفاعی و گلزنی تخصص دارد. علیپور الگوهای خود را علی دایی و کریستیانو رونالدو معرفی کرده و بازی در تیم فوتبال رئال مادرید را از آرزوهای بزرگ خود عنوان کرده است.

بیوگرافی علی علیپور

علی علیپور در ۲۰ آبان ۱۳۷۴ در قائم‌شهر متولد شد. او دانشجوی رشته تربیت بدنی است. وی دارای قد ۱۸۱ سانتی متر و یکی از محبوب‌ترین بازیکن تاریخ پرسپولیس است.

فوتبال حرفه‌ای علی علیپور

علیپور از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و این ورزش را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۸۶ در تیم جوانان نساجی مازندران شروع کرد. علیپور پس از ۵ سال با درخششی که در این تیم داشت به تیم پرمهره استیل آذین پیوست تا برای نخستین بار در لیگ برتر به میدان برود. وی سپس به سنگ آهن بافق رفت و ۳ گل برای این تیم به ثمر رساند. این مهاجم ایرانی پس از ارائه بازی‌های زیبا در راه آهن تهران در سال ۱۳۹۴ به تیم پرسپولیس دعوت شد. او حتی موفق شد در اولین حضور خود در شهرآورد تهران گلزنی کند و به جوان‌ترین گلزن تاریخ دربی تبدیل شود.

همسر و فرزند علی علیپور

علی علیپور در بهار ۱۳۹۵ با زهرا دژوان ازدواج کرد. آنها در سال ۱۳۹۵ صاحب فرزندی به نام شنتیا شدند.

علی علیپور در پرسپولیس

علیپور پس از اینکه در سال ۱۳۹۱ مورد توجه مسئولان تیم پرسپولیس قرار گرفت، سرانجام در سال ۱۳۹۳ با قراردادی یک و نیم ساله به عضویت سرخ‌پوشان درآمد. بازی وی در این تیم به حدی چشم‌نواز بود که مسئولان این تیم را ترغیب کرد تا قرارداد او را به مدت سه فصل دیگر تمدید کنند. او را باید تنها بازیکن تاریخ دربی تهران بدانیم که دو بار توانسته تک گل سه امتیازی برای تیمش به ثمر برساند. سریع‌ترین گل لیگ شانزدهم را هم باید به نام او ثبت کنیم چراکه علیپور توانست در ثانیه ۳۰ دیدار برابر ماشین سازی تبریز دروازه ماشین سازان را باز کند. وی در آبان ماه ۱۳۹۸ با هتریک برابر شاهین بوشهر موفق شد رکورد مهدی طارمی را بشکند و از ۴۵ گل عبور کند تا بهترین گلزن سرخ‌پوشان در لیگ برتر لقب گیرد.

علی علیپور در تیم ملی

علیپور در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به تیم ملی فوتبال دعوت شده است. او ۶ بازی رسمی با پیراهن تیم ملی نوجوانان ایران انجام داد و موفق شد ۳ گل بزند. علیپور همچنین ۸ گل با پیراهن تیم ملی جوانان به ثمر رسانده است. پس از اینکه کارلوس کی‌روش او را به تیم ملی فوتبال بزرگسالان فراخواند، او نخستین بازی خود را برابر سیرالئون انجام داد. سپس برای مدتی از تیم ملی دور ماند اما به دلیل درخشش در فینال جام حذفی این بار توسط مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت شد تا در بازی دوستانه برابر کره جنوبی به میدان برود.

علی علیپور در ماریتیمو

علیپور پس از درخشش در پرسپولیس بارها مورد توجه چند تیم خارجی قرار گرفت اما با مخالفت مسئولان این باشگاه مواجه شد در نهایت پس از مذاکره با مدیران باشگاه ماریتیمو پرتغال با این تیم به توافق رسید و قراردادش را به مدت دو فصل ثبت کرد. علیپور دومین ایرانی حاضر در این تیم پرتغالی به شمار می‌رود چراکه پیش از آن امیر عابدزاده به عنوان دروازه‌بان به عضویت این تیم درآمده بود.

افتخارات علی علیپور

لیگ برتر

  • نایب‌قهرمانی در لیگ برتر همراه پرسپولیس (۹۵-۱۳۹۴)
  • قهرمانی در لیگ برتر همراه پرسپولیس (۹۶-۱۳۹۵، ۹۷-۱۳۹۶، ۹۸-۱۳۹۷)

جام حذفی

  • قهرمانی در جام حذفی همراه پرسپولیس (۹۸-۱۳۹۷)

سوپر جام

  • قهرمانی در سوپرجام به همراه پرسپولیس (۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸)

لیگ قهرمانان آسیا

  • حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به همراه پرسپولیس (۲۰۱۷)
  • نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به همراه پرسپولیس (۲۰۱۸)

فردی

  • آقای گل لیگ برتر خلیج فارس با ۱۹ گل (۹۷-۱۳۹۶)
  • بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر با ۵۱ گل
  • بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با ۱۰ گل
  • پنجمین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس با ۶۶ گل زده در مسابقات مختلف
کد خبر 454526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.