استقرار صلح‌بانان روسی در قره باغ

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که صلح‌بانان این کشور به منظور تحقق آتش بس بر اساس توافقنامه امضا شده بین مسکو ، ایروان و باکو در امتداد خطوط حائل در منطقه قره باغ مستقر می شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز ۱۰ نوامبر اعلام کرد که صلحبانان روسیه به منظور تحقق آتش‌بس بر اساس توافقنامه امضا شده بین مسکو، ایروان و باکو در امتداد خطوط حائل در منطقه قره باغ مستقر می‌شوند.

ولادیمیر پوتین در یک برنامه تلویزیونی گفت: «در امتداد خطوط حائل در قره‌باغ که به جمهوری ارمنستان متصل می‌شود، واحدهای صلحبان روسیه مستقر خواهند شد.»

الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در امتداد دالان لاچین ۱۹۶۰ صلحبانان روسیه مستقر خواهند شد. مدت زمان استقرار این نیروها ۵ سال و با امکان تمدید آن اعلام شده است. نیروهای صلحبان ترکیه نیز به این منطقه اعزام خواهند شد.

واحد صلحبان روسیه از پایگاه نظامی ۱۰۲ روسیه که در خاک ارمنستان مستقر است و تیپ هوایی ۳۱ مستقر در اولیانوفسک و واحد ویژه تیپ ۴۵ نیروی هوابرد در «کوبینک» حومه مسکو تشکیل شده اند.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و ولادیمیرپوتین، رئیس جمهوری روسیه بیانیه ای را مبنی بر اعلام آتش بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره باغ از ابتدای بامداد ۱۰ نوامبر (سه شنبه) به وقت مسکو امضا کردند.

کد خبر 454517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.