تفکیک غیرقانونی زمین توسط افراد سودجو

شهردار هیدج گفت: متأسفانه برخی از افراد نسبت به تفکیک غیرقانونی زمین‌ها اقدام کرده و آن‌ها را به فروش می‌رسانند که این معامله در نهایت به زیان خریدار است.

به گزارش ایمنا، رضا حیدری، با اشاره به وارد شدن ضرر و زیان به برخی شهروندان به دلیل آگاهی نداشتن از قوانین شهرسازی، اظهار کرد: عده‌ای از شهروندان به خاطر اطلاع نادرست از قوانین شهرسازی و بدون در نظر گرفتن کاربری اراضی مختلف، گرفتار برخی افراد سودجو می‌شوند که از این امر افراد برای رسیدن به منافع اقتصادی خویش سو استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی برای خریداران املاک و واحدهای ساختمانی با هر نوع کاربری، لازم است همه شهروندان قبل از خرید ملک از شهرداری استعلام بگیرند.

شهردار هیدج با بیان این مطلب که مشاهده می‌شود املاک در بیشتر موارد بدون در نظر گرفتن نوع کاربری به ویژه در حاشیه شهر، خارج از محدوده شهری در اراضی کشاورزی و رعایت نشدن سرانه‌ها به قطعات کوچک تفکیک و بدون استعلام از شهرداری خرید و فروش می‌شود، ادامه داد: این امر علاوه بر هدر رفت سرمایه، مشکلات عدیده‌ای را نیز برای مردم ایجاد می‌کند.

حیدری با بیان این‌که شهروندان هیدجی باید از تفکیک یا خرید و فروش قطعات کمتر از ۱۶۰ مترمربع در قسمت پایین‌تر از رودخانه کبیر و زمین‌هایی با متراژ کمتر از ۱۸۰ مترمربع در قسمت شمالی رودخانه خودداری کنند، افزود: این امر به استثنای زمین‌های مسکن مهر و تعاونی کارکنان دولت است.

وی به تفکیک غیرقانونی املاک موروثی هم اشاره کرد و گفت: برای صدور پروانه ساختمانی املاک دارای یک پلاک ثبتی یا مشاع، حضور و تقاضای تمام وراث الزامی است، اما متأسفانه گاهی اوقات یکی از وراث بدون اخذ پروانه ساختمانی در سهم خود ساخت و ساز می‌کند که در نهایت با مشکل مواجه می‌شود.

شهردار هیدج یادآور شد: گاهی نیز به دلیل رعایت نکردن حدنصاب، امکان تفکیک ملک وجود ندارد که همین امر وراث را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

حیدری با اشاره به ضرورت پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، تاکید کرد: شهرداری در رابطه با صدور پروانه ساخت برای املاک با شرایط فوق اقدامی نخواهد داشت‌.

وی اضافه کرد: از شهروندان هیدجی درخواست می‌شود ضمن رعایت موارد مذکور پیش از خرید و معامله املاک به طور قطع با مراجعه به شهرداری از نوع کاربری ملک طبق طرح تفصیلی آگاه و از اینکه آیا حدنصاب تفکیک اجازه صدور پروانه ساختمانی را برای آن ملک می‌دهد یا خیر، مطمئن شوند تا گرفتار افراد فرصت‌طلب و کلاه‌بردار نشوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 454399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.