ضرورت اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و محدودیت‌های ناشی از کرونا نباید موجب تعلل و کوتاهی در هدف‌گذاری‌هایمان شود، گفت: برنامه‌های اصلی ما در زمینه تحقق عدالت جنسیتی، ارتقا و بهبود وضعیت زنان و خانواده باید به سرانجام برسد.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، معصومه ابتکار در نشست ویدئو کنفرانسی مدیران کل امور بانوان استانداری‌ها که به بررسی چگونگی پیشرفت و اجرای برنامه‌های سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده ۳۱ استان مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استانی اختصاص داشت، اظهار کرد: هدف ما به نتیجه رساندن تکالیف و سیاست‌های ابلاغ شده با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات پیش رو است و کندی و تأخیر در این کار قابل توجیه نیست.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و محدودیت‌های ناشی از کرونا نباید موجب تعلل و کوتاهی در هدف‌گذاری‌هایمان شود، گفت: برنامه‌های اصلی ما در زمینه تحقق عدالت جنسیتی، ارتقا و بهبود وضعیت زنان و خانواده، توان افزایی زنان روستایی، توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد و سایر موارد اعلام شده، باید به نتیجه و سرانجام برسد که پیوست رسانه‌ای و مستند سازی دو امر مهم در این زمینه هستند.

در ادامه این نشست زهرا جواهریان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، با اشاره به تخصیص اعتبار به همه استان‌ها برای اجرایی شدن برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده، گفت: این کار در مرحله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه است.

وی افزود: یک بخش از هشت بخش سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده به برنامه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان‌ها اختصاص دارد که با ارائه نام کاربری و رمز عبور به نمایندگان معرفی شده توسط مدیران امور بانوان استان‌ها قابل بارگذاری اطلاعات و گزارش‌ها می‌شود.

جواهریان همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی پروژه نویسی برای دو هزار سازمان مردم نهاد در آینده نزدیک به صورت مجازی خبر داد و گفت: به زودی از مدیران استان‌ها درخواست می‌شود که سمن‌ها را برای شرکت در این دوره معرفی کنند.

در این جلسه گزارش‌های مدیران کل امور بانوان پنج استان زنجان، قزوین، مازندران، خراسان رضوی و مرکزی در خصوص پیشرفت و اجرایی شدن سند وضعیت زنان و خانواده این استان‌ها ارائه شد.

کد خبر 454392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.