ضدعفونی اتوبوس‌های مشهد ادامه دارد/تقویت خطوط پر ازدحام

سخنگو و مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ بار ناوگان اتوبوسرانی مشهد ضدعفونی شده و بیش از ۶۷۰ هزار مرتبه ماسک بین کارکنان این سازمان توزیع شده است.

عباس اتحادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی به صورت مستمر توسط سازمان اتوبوسرانی مشهد، اظهار کرد: اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا در این کلانشهر سازمان اتوبوسرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضدعفونی ناوگان را آغاز کرد.

وی افزود: پس از آن نشانه‌گذاری حریم نشستن افراد داخل ناوگان اتوبوسرانی و ایستگاه‌های اتوبوس انجام و سپس محصور کردن فضای رانندگان اتوبوس برای حفظ سلامت آنها در دستور کار قرار گرفت.

سخنگو و مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه توزیع مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دست‌کش بین رانندگان اتوبوس انجام شده و البته توزیع ماسک همچنان ادامه دارد، گفت: علاوه بر این اقدامات، با مشارکت تکنسین‌های مرکز فوریت‌های پزشکی، تیم غربالگری تشکیل شد و به صورت مستمر همکاران در حوزه ستادی و رانندگان پایش شده و مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: پس از انجام پایش‌ها، چنانچه کارکنان علائمی داشته و مشکوک به کرونا باشند به مراکز پزشکی معرفی و اعزام می‌شوند و در صورت مثبت شدن تست کرونا، پس از طول دوره درمان به محل کار خود باز می‌گردند.

اتحادی با تاکید بر ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط رانندگان از مسافران، گفت: مسافران باید بهای دریافت خدمات را از طریق کارت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه تقویت خطوط پر ازدحام اتوبوسرانی انجام شده است، تصریح کرد: از اواسط تیرماه امسال که الزام استفاده از ماسک مورد تاکید قرار گرفت، ناظرانی برای ارشاد مسافران در ۲۹ پایانه متمرکز و خطی مستقر شدند تا اجازه ورود مسافران بدون ماسک به وسایل حمل و نقل عمومی داده نشود.

سخنگو و مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: به رانندگان اتوبوس ابلاغ شده با مسافران بدون ماسک که در سه هزار و ۴۵۰ ایستگاه اتوبوس از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند، ارشاد لازم را داشته باشند.

وی با قدردانی از مسافرانی که برای حفظ سلامتی خود و دیگران بدون ماسک وارد اتوبوس نمی‌شوند، گفت: سعی شده با اطلاع‌رسانی و اجرای برنامه‌های آموزش فرهنگ شهروندی مثل اجرای طرح رادیو اتوبوس در ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، پخش پیام‌های بهداشتی ویژه مسافران و نصب تراکت و پوستر در ایستگاه‌ها و داخل اتوبوس‌ها حساسیت لازم را برای شهروندان ایجاد کنند.

اتحادی با بیان اینکه پویش «من ماسک می‌زنم» بر روی بدنه اتوبوس‌های مشهد اجرا شده است، تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ بار ناوگان اتوبوسرانی مشهد ضدعفونی شده و بیش از ۶۷۰ هزار مرتبه ماسک بین کارکنان این سازمان توزیع شده است.

کد خبر 454342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.