اقدامات بلندمدت همدان برای ارتقای تاب‌آوری

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: به منظور ارتقای تاب آوری شهر همدان، برنامه‌ها و سیاست‌های بلند مدتی از گذشته و در دوره‌های مختلف شورای شهر مدنظر بوده است.

ابراهیم مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر همدان به عنوان یکی از پایلوت‌های شهر تاب‌آور ایران انتخاب شده، اظهار کرد: امروزه یکی از معضلات و مشکلاتی که شهرها با آن روبرو هستند، میزان تاب آوری آنها در مقابل بحران‌های شهری است.

وی افزود: به منظور ارتقای تاب آوری شهر، برنامه‌ریزی‌های بلند مدتی از گذشته و در دوره‌های مختلف شورا به عنوان سیاست‌گذاری‌هایی مدنظر بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته و حتی در زمان بارندگی‌های شدید فروردین ماه سال ۹۸ در همدان، حتی یک نقطه شهر دچار آب گرفتگی نشد و سیلی در شهر راه نیفتاد.

مولوی با اشاره به طرح جامع کنترل روان آب‌ها و ساماندهی آب‌های سطحی، تصریح کرد: در قالب این طرح نقاط مختلفی در شهر که ممکن بود مورد هجوم حجم بالای دبی آب در مواقع بحرانی قرار بگیرد، شناسایی و راهکارهایی برای آن مدنظر قرار گرفت تا در زمان بارندگی شدید و سیلابی، مشکلی در همدان نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات همدان در راستای افزایش تاب آوری، احداث ساختمان ستاد بحران شهرداری همدان با صرف میلیاردها تومان اعتبار بوده است. این ساختمان در مقابل ریشتر بالای زلزله، حتی تا ۱۱ ریشتر مقاومت می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: مراحل ساخت ساختمان ستاد بحران شهرداری همدان و تجهیزات، ساخت و سازه و معماری آن با رعایت تمامی استانداردها بوده است که ستاد بحران کشور و پدافند غیر عامل بر آن تاکید دارد.

مولوی اظهار کرد: چنانچه مشکلی برای ارائه خدمات شهری در وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی و تاکسیرانی ایجاد شود، برای کمک به شهروندان آمادگی لازم وجود دارد.

کد خبر 454335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.