۵ هزار دستگاه اتوبوس بازسازی می‌شود

مدیرکل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور از ابلاغ مصوبه دولت برای بازسازی پنج هزار دستگاه اتوبوس در پی دستور رییس جمهوری خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرضیه حصاری در این باره اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری و نیز تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، امکان تأمین اتوبوس نو در اسرع وقت وجود نداشت و مقرر شد بازسازی اتوبوس‌ها با دستور رئیس جمهوری افزایش یابد و موفق به کسب مصوبه دولت برای بازسازی پنج هزار اتوبوس شدیم.

وی ادامه داد: مدل تأمین مالی بازسازی این پنج هزار دستگاه اتوبوس از طریق تسهیلات از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه است و بر اساس طرح مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد وجوه آن را سازمان برنامه و بودجه تأمین کند و وام کم بهره در اختیار شهرداری‌ها و بخش خصوصی اتوبوسرانی‌ها قرار گیرد تا اتوبوس‌ها بازسازی شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور افزود: اکنون قرارداد بازسازی ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده که از این تعداد تا کنون ۳۰۰ دستگاه تأمین مالی شده و بازسازی ۲۵۰ دستگاه رو به اتمام است.

وی گفت: ۳۳۰۰ دستگاه هم برای همه شهرهایی که ناوگان اتوبوسرانی دارند بازسازی می‌شوند که آنها را به سازمان برنامه و بودجه معرفی کرده ایم که در هفته جاری تفاهم کلی بین سازمان شهرداری‌ها دهیاری‌ها، سازمان برنامه و بودجه و صندوق کارآفرینی امید در این خصوص منعقد می‌شود و این ۳۳۰۰ دستگاه هم به تدریج تخصیص اعتبار می‌شود.

حصاری خاطرنشان کرد: همچنین در چهار سال اخیر حدود ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کردیم که بخشی به صورت کمک نقدی خرید قطعه بوده و بخشی هم تسهیلات که در اختیار شهرها قرار دادیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 454331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.