اختصاص یک هزار میلیارد تومان در پروژه‌های زیر بنایی مشهد به روش تهاتر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال جاری برنامه تهاتر بیش از سه میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری مشهد با بانک‌ها را در نظر داریم. حدود یک هزار میلیارد تومان در پروژه‌های زیر بنایی به روش تهاتر هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده، امروز (دوشنبه) در ابتدای یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد: آلودگی هوا هفته گذشته امری نگران کننده بود که لزوم توجه به طرح برقی کردن شبکه حمل و نقل را بیش از پیش اهمیت می‌بخشد تا بتوانیم با حرکت به این سمت و کاهش ترافیک و آلودگی هوا فضای زیست مطلوب‌تری داشته باشیم.

وی افزود: شرایط نامناسب شیوع کرونا در مشهد نیز نگران کننده است، از مردم خواهشمندم در کنار مسئولان کمک کنند تا با آگاهی و مشارکت بر این بیماری غلبه کنیم، بی تفاوت نباشیم و به پیشروی آن عادت نکنیم زیرا ممکن است کار به جایی برسد که حتی با تعطیلی شهر نیز نتوانیم آن را کنترل کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همکاری بین دستگاهی می‌تواند در کنترل کرونا مؤثر واقع شود، آنگونه که شورای شهر و شهرداری مشهد نیز از ابتدای شیوع این بیماری در اسفند ماه گذشته پیشتاز بوده و ده‌ها میلیارد تومان برای این کار هزینه و شبکه حمل و نقل را موقتاً تعطیل کرد.

موحدی زاده افزود: اکنون نیز اگر مسئولان لازم بدانند ما همکاری لازم را انجام می‌دهیم. طرح تعطیلی دو هفته‌ای شهر تهران مدتی است مطرح شده است، این کار در مشهد نیز لازم است زیرا ممکن است اگر شهر را تعطیل نکنیم کرونا درون خانه‌ها رسوخ کرده و واگیر آن در میان اعضای خانواده نیز گسترش یابد.

وی ادامه داد: حمایت مادی و معنوی از کادر سلامت که تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر شهید خدمت تقدیم کردند نیز از وظایف مسئولان شهر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها و یا حتی تعطیلی شهر و قرنطینه کردن آن به طور کامل ابعاد مختلفی دارد، گفت: در شورای شهر این آمادگی را داریم که اگر مسئولان تشخیص دادند به سهم خودمان عمل کنیم.

موحدی زاده خاطر نشان کرد: مردم بیشتر به روش حاکمان و بزرگان عمل می‌کنند، اگر آنها به عدالت و انصاف و اخلاق عمل کنند، مردم نیز الگو می‌گیرند. مسئولان باید الگو سازی را در رفتار و تصمیماتشان نشان دهند تا مردم باور کنند دروغ نمی‌گوییم و آمار غلط نمی‌دهیم و با ما همراهی کنند.

وی با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ از طرف شهرداری به شورا، گفت: در سال آخر برنامه پنجم شورای شهر هستیم، در تدوین بودجه باید ارزیابی دقیقی از عملکرد بودجه سال ۹۸ و ۹۹ داشته باشیم تا نقاط قوت و ضعف شناسایی و در تدوین بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ آخرین قسمت برنامه چهار ساله شهرداری است بنابراین باید بررسی کنیم برنامه‌هایی که برای پیشرفت شاخص‌های زندگی شهری در نظر گرفته بودیم چه میزان عملی شده و اگر کاستی بوده آن را برطرف کنیم.

موحدی زاده با بیان اینکه مشهد می‌تواند شهر فرصت‌ها باشد، تاکید کرد: سیاست شورای پنجم و مدیریت شهری از ابتدای دوره تجهیز و تأمین منابع مالی سرمایه‌ای و تکنولوژیکی بوده تا از فرصت‌های قانونی تأمین منابع که دولت در اختیار ما گذاشته از فرصت‌ها بهره ببریم.

وی تصریح کرد: تیم قوی مالی و اداری شهرداران مشهد به خوبی عمل کرده و در سال ۹۸ بیش از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها را تهاتر کرده و این منابع در اختیار پروژه‌های زیربنایی قرار گرفت و عملکرد مشهد بهتر از کلانشهرهای تهران و اصفهان بوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال جاری برنامه تهاتر بیش از سه میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری مشهد با بانک‌ها را در نظر داریم. حدود یک هزار میلیارد تومان در پروژه‌های زیر بنایی به روش تهاتر هدف گذاری شده که صرف گسترش حمل و نقل شهری و فضای سبز شهری می‌شود.

موحدی‌زاده افزود: توجه به فضای سبز کمربندی شمالی و جنوبی نیز یکی از راهبردهای شورای پنجم بوده که همچنان ادامه دارد. در ساخت پارکینگ‌ها نیز تاکنون تلاش‌های زیادی شده که از جمله آن می‌توان به افتتاح پارکینگ آزادی ظرف چند ماه آینده اشاره کرد.

وی ادامه داد: ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح نیز یکی از برنامه‌های این دوره مدیریت شهری بوده که در کاهش ترافیک و آلودگی هوا نقش بسزایی دارد. بر اساس این پروژه‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان در تقاطع آزادگان و ۷۵ میلیارد تومان در تقاطع خلیج فارس هزینه شده و در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در تقاطع‌های غیرهمسطح هزینه خواهیم کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همچنین بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای زیر گذر شهید برونسی هزینه و بازگشایی محور خلج – کوشش نیز در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند سهم مؤثری در بازگشایی معابر و خدمات رسانی به آن منطقه داشته باشد.

موحدی زاده اظهار کرد: از دولت و نهادهای فرا دستی تقاضا داریم شوراها و اختیارات آنان از نامگذاری‌ها گرفته تا درخواست توضیح از دستگاه‌های مرتبط را محدود نکرده و به رسمیت بشناسند زیرا اگر شوراها کارکرد نداشته باشد حضور مردم نیز بی معنا می‌شود.

وی با اشاره به ۲۴ آبان روز تصویب قانون اساسی، اظهار کرد: تا کنون بسیاری از ظرفیت‌های این قانون مورد غفلت واقع شده که از جمله آن می‌توان به همه پرسی اشاره کرد. به دولت و مسئولان آن یاد آوری می‌کنیم تا دیر نشده از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با انتخابات آمریکا نیز اظهار کرد: این انتخابات ثابت کرد که در هیچ جای دنیا ماجرجویی تک روی و زورگویی جواب نمی‌دهد. ترامپ سال قبل دستور ترور فرمانده رسمی کشور ما در کشوری دیگر داد این کار قانونی نبوده و سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید.

موحدی زاده افزود: او همچنین به امید شورش از طرف مردم و تغییر شرایط در کشور ما سیاست تشدید تحریم‌ها و فشار حداکثری اعمال کرد. ترامپ از پیمان‌های بین المللی همچون برجام سازمان محیط زیست جهانی سازمان بهداشت جهانی به راحتی خارج شد و اکنون تمام دنیا منتظرند تا بایدن در عمل نیز به وعده‌های خود عمل کند.

وی ادامه داد: مسئولان باید در یکسال پیش رو از این فرصت‌ها برای رفع و یا کاهش تهدیدها برای کاهش فشار اقتصادی به مردم استفاده کنند. نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که دنیا برای تشدید این تهدیدها ابزار جدیدی داشته باشد و از این به بعد ما نیز باید به تعهداتی که دادیم عمل کنیم.

کد خبر 454308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.