تبدیل بنای تاریخی به موزه شهر بیرجند

در این بسته خبری از پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌های سطح شهر قروه تا جریمه ۶۲ راننده تاکسی متخلف در قزوین و نقشه نهایی کارخانه کمپوست شهرداری قائم‌شهر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

مرکز بیرجند شناسی و موزه شهر بیرجند در یک کالبد

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه این بنا که قدمت آن مربوط به زمان قاجار است، ثبت ملی شده است افزود: ساختمانی تحت عنوان درشکه خانه در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی بیرجند وجود داشت که تقریباً مخروبه شده بود که به مرکز بیرجند شناسی و موزه شهر بیرجند تبدیل شد.

تعویض ۱۴۰ تاکسی فرسوده در جهرم

محمد مبشر، رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری جهرم گفت: طی چهار سال اخیر، ۱۴۰ تاکسی فرسوده در شهرستان جهرم تعویض شدند.

۱۹.۷ درصد زباله‌های شهرکرد قابل بازیافت است

داوود مؤمنی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با اشاره به ضرورت تفکیک زباله از مبدا گفت: ۱۹.۷ درصد زباله‌های تولیدی در مرکز چهارمحال و بختیاری قابلیت بازیافت دارد.

جداسازی آب شرب از آب خام در فضای سبز گلپایگان

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان گفت: احداث مخزن یک هزار متر مکعبی ذخیره آب در بالادست مسکن مهر اقدامی ماندگار و زیر ساختی برای توسعه فضای سبز شهر است که در فاز نخست با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان لوله‌گذاری شد.

پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌های سطح شهر قروه

با توجه به در پیش بودن بارش‌های فصلی و احتمال بارش شدید باران در سطح شهر و نیز جاری شدن سیل، عملیات لایروبی و پاکسازی مستمر کانال‌ها و مسیل‌ها و نیز لایروبی نقاط آبگیر و حساس شهر قروه توسط نیروهای حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری در حال انجام است.

ساماندهی بدنه کارگری شهرداری‌های کشور

عباس کرکه آبادی، مدیرکل دفتر نوسازی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بابیان اینکه سختی کار نیروهای کارگری شهرداری‌ها مدنظر قرار دارد، گفت: ساماندهی بدنه کارگری شهرداری‌ها در دستور کار است.

جذب ۳۳ آتش نشان در شهرداری‌های استان سمنان

راضیه شهاب، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: با برگزاری آزمون مشاغل آتش نشانان شهرداری‌های استان ۳۳ نفر در سال ۹۹ جذب شدند.

جریمه ۶۲ راننده تاکسی متخلف در قزوین

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از جریمه ۶۲ تاکسیران قزوینی به علت استفاده نکردن از ماسک خبر داد.

نقشه نهایی کارخانه کمپوست شهرداری قائم‌شهر

محمد زرودی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران از تأیید نقشه نهایی کارخانه کمپوست قائم‌شهر ‏خبرداد.‏

کد خبر 454263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.