خطیب زاده: آمریکا باید پاسخگوی نقض عهدها باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایالات متحده آمریکا در موضعی نیست که برای کسی شرط بگذارد، گفت: روزی که دولتی در ایالات متحده بخواهد به برجام برگردد میزی وجود خواهد داشت که باید پاسخگوی نقض عهدها باشد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای با توجه به برداشت غیر دقیق از اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، عین اظهارات سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال
این شبکه را به شرح زیر اعلام کرد:

«اساساً ایالات متحده آمریکا در موضعی نیست که برای کسی شرط بگذارد، ایالات متحده آمریکا ناقض برجام، ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده و میلیاردها دلار به ملت ایران خسارت زده و از برنامه برجام به عنوان یک مشارکت کننده خارج شده است. روزی که دولتی در ایالات متحده بخواهد به برجام برگردد میزی وجود خواهد داشت که باید پاسخگوی نقض عهدها باشد.

بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکا باید توبه کند و این به معنای آن است که اولاً باید بپذیرد چه خطاهایی کرده و ثانیاً جنگ اقتصادی علیه ایران را متوقف کند و ثالثاً مسیر رفته را برگردد و تعهداتش را عمل و برای گام چهارم جبران خسارت کند.»

کد خبر 454251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.