اعتراض شورای صنفی نمایش به ساعت فعالیت سینماها

دبیر شورای صنفی نمایش، گفت: اعضای شورا نسبت به ساعت تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا برای فعالیت سینماها معترض هستند.

به گزارش ایمنا، مرتضی شایسته درباره آخرین مصوبات جلسه امروز ۱۸ آبان شورای صنفی نمایش، گفت: در جلسه امروز درباره مسائل مختلف سینما بحث شد ولی مسأله مهم‌تر اعلام بازگشایی سینماها و فعالیت آنها تا ساعت ۱۸ بود.

وی افزود: اعضای شورا نسبت به این قضیه معترض بودند و اعلام کردند سینما از ساعت ۱۴ یا ۱۶ تازه فعالیتش را آغاز می‌کند بنابراین ما از حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی خواهش کردیم سینماها از صبح تا ساعت ۱۴ تعطیل باشند اما از ساعت ۱۴ تا ۲۲ فعالیت خود را آغاز کنند.

دبیر شورای صنفی نمایش خاطرنشان کرد: در این جلسه محمدرضا فرجی به عنوان نماینده سازمان سینمایی حضور داشت.

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و ورود آن به ایران از اسفند سال ۹۸، سینماها جزو اولین مراکزی بودند که بسته شدند؛ این تعطیلی که در ابتدا قرار بود اندک زمانی تا بهبود شرایط به طول انجامد، به دلیل افزایش آمار مبتلایان و صلاحدید ستاد ملی مقابله با کرونا تا اوایل تیر ۹۹ ادامه یافت. بار دیگر سینماهای سراسر کشور از اول تا ۱۱ شهریور به دلیل ایام شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) تعطیل شدند، اما بازگشایی این دوره سینماها چندان ادامه نیافت و بار دیگر از اوایل مهرماه سینماها به دلیل موج سوم ویروس کرونا و برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری تعطیل شدند.

ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ که سالن‌ها سینما هم جزو آن می‌شوند، از ساعت ۱۸ هر روز از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر را دیروز (۱۷ آبان) تصویب کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 454238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.