ظریف با وزیر امور خارجه شیلی دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه شیلی دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوعات مهم و مورد علاقه دو طرف گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف که به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید بولیوی در لاپاز به سر می‌برد امروز - یکشنبه - در حاشیه این مراسم با آندرس آیامند زاوالا وزیر امور خارجه شیلی دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوعات مهم و مورد علاقه دوطرف به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

محمد جواد ظریف که شنبه شب وارد لاپاز پایتخت بولیوی شده است، با لوئیس آرسه رئیس جمهوری منتخب این کشور دیدار کرد.

وی در این دیدار با تبریک به وی بر لزوم تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها تاکید و اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران با جدیت در کنار دولت و ملت بولیوی است.

لوئیس آرسه هم از شرکت وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بولیوی تشکر کرد و گفت کشورش در صدد است روابط با جمهوری اسلامی ایران را ارتقا بخشد.

ظریف وزیر امور خارجه همچنین در جریان این سفر در گفت و گوی تلفنی با دنیس مونکادا وزیر روابط خارجی نیکاراگوآ با تاکید بر روابط دوستانه دو کشور ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به آن کشور نیز سفر کند.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه هم با استقبال از سفر مقامات کشورمان، افزایش سطح همکاری‌ها و روابط دو جانبه را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 454235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.