اروپا آماده همکاری با ایالات متحده است

رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه گفت که اتحادیه اروپا آماده تشدید همکاری با دولت بعدی ایالات متحده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از سی ان ان، بیانیه اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نشانگر امید بروکسل به همکاری مجدد ترانس آتلانتیک پس از تنش در روابط طی چهار سال گذشته است.

فون در لاین در این بیانه می‌گوید: اتحادیه اروپا و ایالات متحده دوست و متحد هستند، شهروندان ما دارای عمیق‌ترین روابط هستند، انتخاب رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز در این طرف اقیانوس اطلس اتفاق مهمی است.

وی افزود: همه ما روند انتخابات را از نزدیک دنبال کرده‌ایم و اکنون مشخص شده که چهل و ششمین رئیس جمهور منتخب جو بایدن است. من به وی و کاملاً هریس، معاون منتخب رئیس جمهور، پیروزی‌شان را تبریک می‌گویم.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: مشارکت اتحادیه اروپا و آمریکا نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را برای دهه‌ها تغییر داده و به عنوان یک ستون ثبات، امنیت و رفاه را در دو طرف اقیانوس اطلس برقرار کرده است.

فون در لاین خاطرنشان کرد: همچنان که جهان به تغییر ادامه می‌دهد و چالش‌ها و فرصت‌ها ظاهر می‌شوند، همکاری جدید جهانی ما حیاتی خواهد بود. اتحادیه اروپا آماده است تا همکاری خود را با دولت جدید و کنگره جدید ایالات متحده تشدید کند. من مشتاقانه منتظر هستم که این دستور کار جهانی را همراه با رئیس جمهور بعدی ایالات متحده، جو بایدن هدایت کنم.

کد خبر 454231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.