تبدیل یکی از معابد دینی تهران به ساختمان تجاری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری درباره اینکه یکی از معابد دینی قرار است به ساختمان تجاری تبدیل شود، توضیح دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران در ارتباط با ادیان شرایط خاصی داشته و دارد، اظهار کرد: مثلاً در محدوده‌ای که به آن چهارراه ادیان می‌گوئیم و در تقاطع خیابان‌های جمهوری و سی تیر قرار دارد، کلیسا، کنیسه، آتشکده، مسجد و همه اینها کنار هم هستند و معتقدان به هر کدام از این ادیان ابراهیمی در معابد خود حاضر می‌شوند.

وی افزود: این موضوع از ویژگی‌های خاص شهر تهران بوده که تقریباً در بین پایتخت‌های دنیا منحصر به فرد است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: خبری که داده شده این است که یکی از معابد دینی قرار است به ساختمان تجاری تبدیل شود. شهرداری در این باره توضیح دهد. من با شهردار منطقه و مدیر میراث و همین طور با برخی کارشناسان شهری هم گفتگو داشته‌ام. مدیر میراث می‌گوید گزارش‌هایی که از مجوز ما می‌گویند کامل نیست.

وی اضافه کرد: مجوز پیشین یک ساله بوده و الان چند سال از آن زمان گذشته و برای تخریب نیاز به مجوز جدید است که با توجه به شرایط این روزها بعید بود مجوز تخریب داده شود.

مسجدجامعی تصریح کرد: مدیر میراث می‌گوید اینجا اجازه ندارند به ارتفاع ۱۷ متر و نیم ساختمان بسازند نهایتاً ۱۰ متر و نیم است ولی شهرداری مجوز ساختمان چهار طبقه داده است. البته این‌ها نیاز به بررسی دارد و کمیسیون معماری و شهرسازی لازم است درباره آن اظهار نظر کند.

وی افزود: این کارها در تهران باب نبوده. ما مساجدی داریم که بارها هیئت امنا و امام جماعت آن عوض شده‌اند اما اصل مسجد را که تجارتخانه نمی‌کنیم. نگرانم که گرفتار پول‌پایگی شویم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی هم صحبت کردم که اینها هم گزارش دهند. محلی که می گویم جایی است بین سی تیر و کافه نادری. فرد سرمایه داری اینجا را تملک می‌کند و بنای پیشین را از بین می‌برد و مجوز ساخت و ساز تجاری می‌گیرد. در این قضیه میراث و شهرداری نقش دارند.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه چنین فضایی یک فضای دینی است، گفت: اگر بنایی ارزش اجتماعی، ارزش تاریخی و ارزش دینی داشته باشد نمی‌شود و نمی‌توان بدون لحاظ این موارد هرطور خواستیم درباره آنها تصمیم بگیریم. دست کم نباید در دوره مدیریت آقای حناچی چنین اتفاقاتی بیفتد.

کد خبر 454230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.