کشف ۲۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه باند سارقان در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، از دستگیری اعضای باند شش نفره سارقان خودروهای زانتیا و پژو ۴۰۵ و کشف ۱۲ دستگاه خودروی مسروقه از مخفیگاه آنان به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در عملیات کاراگاهان این پلیس خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین ترکیان، در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: در پی سرقت چندین دستگاه خودروی زانتیا و پژو ۴۰۵ در مناطق شرق و شمال شهرستان اصفهان و شکایت مال باختگان، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان موضوع شناسایی سارق یا سارقان را در دستور کار تخصصی خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات گسترده علمی و بکارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه و همچنین استفاده از پایش تصویری سرانجام یک نفر از سارقان سابقه دار که در این سرقت‌ها دست داشت را شناسایی و در عملیاتی ویژه با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده هنگامی که با اسناد و مدارک ارائه شده از سوی پلیس روبرو شد به بزه انتسابی خود با همدستی ۲ نفر دیگر اقرار کرد که همدستان وی نیز در عملیاتی دیگر توسط کارآگاهان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، گفت: در تحقیقات بیشتر مشخص شد سارقان، خودروها را پس از سرقت در اختیار ۳ نفر دیگر قرار داده و این افراد هم برای اینکه کسی متوجه سرقتی بودن خودروها نشود، ارکان اصلی این خودروها را با ارکان اصلی خودروهای تصادفی جابجا کرده و سپس آنها را بفروش می‌رساندند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری ۳ عضو دیگر این باند در عملیات ضربتی و موفقیت آمیز کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در این عملیات طی بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۲ دستگاه خودروی سواری زانتیا و پژو ۴۰۵ مسروقه کشف شد که کارشناسان مربوطه ارزش آنها را ۲۵ میلیارد ریال تخمین زدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تحویل متهمان به مراجع قضائی و استرداد خودروها به مالباختگان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بررسی نشان می‌دهند خودروهای به سرقت رفته توسط سارقان فاقد هرگونه تجهیزات ایمنی بودند در این خصوص به شهروندان توصیه می‌کنیم ضریب ایمنی خودروهای خود را با تجهیزاتی نظیر، دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال و … بالا برده و فرصت سرقت کردن را از سارقان بگیرند.

کد خبر 454223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.