کتابخانه تخصصی هنر در اصفهان ایجاد شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با در نظر گرفتن جایگاه اصفهان در حوزه هنر شایسته است که در زمینه ایجاد کتابخانه تخصصی در زمینه موسیقی و تئاتر و هنرهای نمایشی اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، با اشاره به در پیش بودن روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، به اقدامات مدیریت شهری اصفهان در راستای صلح، اظهار کرد: ایجاد زمینه‌های ارتباطی با شهرهای خواهرخوانده برای پیوند میان اصفهان و این شهرها در دستورکار بوده است؛ برای مثال در دوره کرونا با استفاده از دیپلماسی کرونا مدیریت شهری اصفهان توانست پیوند دوستی بین شهرهای خواهرخوانده خود ایجاد نماید.

وی افزود: پیوند جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با شهرهای خواهرخوانده اقدام شایسته‌ای بود و بازتاب آن در دیگر نقاط جهان بر اعتبار اصفهان افزود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خانه‌های علمی در راستای ایجاد صلح، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این مقوله شایسته است که مسئولان برنامه‌ها و رویدادهایی در زمینه صلح با مشارکت خانه‌های علمی به اجرا در آورند.

روشن با اشاره به روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، گفت: راه اندازی بخش نشریات و مطبوعات قدیم و جدید اصفهان در کتابخانه مرکزی اقدام ارزشمند مدیریت شهری بود و طرح‌های ارزشمندی که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی انجام شده حائز اهمیت است که از جمله می‌توان طرح شهربیدار برای پرورش کتابدار کودک و نوجوان و طرح کتاب در خانه که به ویژه در ایام کرونا را نام برد که شهروندان را از مراجعه حضوری به کتابخانه بی نیاز کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از دوران کودکی باید مورد توجه باشد، افزود: ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان حائز اهمیت است به ویژه اینکه اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک بوده و نیازمند کتابخانه مجزا و مجهز و ارائه برنامه‌های مناسب برای کودکان است.

روشن تصریح کرد: اقدام بسیار خوبی که انجام شد در خصوص جابجایی محل جمعه بازار کتاب از پارکینگ طالقانی به میدان عتیق بود و از خطرات احتمالی که در محل قبلی وجود داشت جلوگیری شد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش اعتبار برای خرید کتاب، ادامه داد: همچنین با در نظر گرفتن جایگاه اصفهان در حوزه هنر شایسته است که در زمینه ایجاد کتابخانه تخصصی در زمینه موسیقی و تئاتر و هنرهای نمایشی اقدام شود.

روشن با اشاره به حقوق کارگران شاغل در مجموعه مدیریت شهری افزود: اصفهان یکی از شهرهای سرآمد در نظافت شهر بوده و این امر با زحمات کارگران زحمتکش محقق شده است؛ با توجه به اینکه حقوق کارمندان افزایش یافته اما حقوق کارگران همچنان تغییری نکرده که شایسته است با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، توجه ویژه‌ای به شرایط معیشتی این کارگران شود.

وی ادامه داد: امیدوارم این موضوع بررسی و با افزایش حقوق و مزایای مناسب کارگران کمبود گذشته جبران و از این قشر ارزشمند حمایت شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بیماری کرونا شیوع گسترده‌ای در شهرهای مختلف و به ویژه اصفهان پیدا کرده، زندگی شهروندان را به مخاطره انداخته و امکانات درمانی شهر توان پذیرش این افزایش سریع بیمار را ندارد.

وی گفت: اگرچه شرایط بیماری کرونا آسیب‌های جدی به حوزه‌های مختلف اجتماعی وارد کرده است ولی قطعاً ضایعه از دست دادن عزیزان، برای هیچ خانواده‌ای جبران پذیر نیست. از همه شهروندان می‌خواهیم که با درک شرایط موجود و رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی از جان خود و عزیزانشان مراقبت کنند.

روشن خاطرنشان کرد: از معاونت خدمات شهری می‌خواهم که با توجه به زیبایی برگریزان پاییزی و بهره گیری شهروندان از فضای زیبای پاییزی چهارباغ و ناژوان برگ‌های خزان پاییزی جمع آوری نشود

کد خبر 454195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.